Δευτέρα, 8 Ιουλίου 2013

Η ΠΑΡΑΜΑΝΑ, ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΑΓΓΛΙΚΟΥ ΠΑΝΚ, ΗΤΑΝ ΔΑΝΕΙΚΗ ΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑ.

Η παραμάνα, ένα από τα σύμβολα του πανκ, ήταν τελικά μια ιδέα που οι Άγγλοι δανείστηκαν από την Ελλάδα. 
Οι έλληνες υπαρξιστές της Ιπτάμενης Παράγκας, φορούσαν ήδη από το 1953, την παραμάνα στα ρούχα τους.
Ο Σίμος Τσαπνίδης, ο αρχηγός του ελληνικού υπαρξιστικού κινήματος, ήταν αυτός που μετέφερε στο εξωτερικό, την ιδέα.



Το 1956, όταν η Ιπτάμενη Παράγκα έκλεισε, ο Σίμος αναχωρεί για τον Γύρο της Ευρώπης, όπου και επί 20 χρόνια, διέδωσε την παραμάνα ως σύμβολο ελευθερίας, μποεμίας , και αντισυμβατικής συμπεριφοράς.
Στην φωτογραφία, βλέπουμε την αναχώρηση του Σίμου (Σεπτέμβριος του 1956). Αν μεγεθύνουμε στο πουκάμισο, βλέπουμε καθαρά, την υπαρξιστική παραμάνα. 
Στις σημειώσεις του, ο Σίμος εξηγεί για ποιο λόγο, η παραμάνα γίνεται σύμβολο των ελλήνων υπαρξιστών: Δείχνει τη λαϊκή καταγωγή του κινήματος, και επι πλέον, είναι η τιμητική αναφορά στην υπέροχη και ανέμελη φτώχεια, Πολλοί υπαρξιστές, συγκρατούσαν τα παντελόνια τους με παραμάνες, αφού δεν είχαν λεφτά, να αγοράσουν ζώνες. 
Σε ένα σκίτσο που κάνει ο Αντώνης Ρηγάτος, ένας από τους ζωγράφους των ελλήνων υπαρξιστών (ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΔΑΚΡΥ, 1953), φαίνεται και η παραμάνα να συγκρατεί το "Ιπτάμενο Όνειρο", δηλαδή την Παράγκα του Σίμου. Ο βραχνάς της συμβατικής ζωής, είναι μίζερος και  πνίγει τον νεαρό υπάρξιστή, ο οποίος ονειρεύεται μια ελεύθερη ζωή, που συμβολίζεται με την παραμάνα και την παράγκα. 

Πως ο Σίμος, διαδίδει την παραμάνα, στο εξωτερικό.


Σε μία φωτογραφία του 1966, βλέπουμε τον Σίμο στο Παρίσι (με την γκαμπαρντίνα) να έχει μόλις παρασημοφορήσει τον φιλόσοφο και σύγχρονο Διογένη, Aguigui Mouna (με το σκουφί). Το παράσημο, είναι η τεράστια παραμάνα, που ο Σίμος, έχει κρεμάσει, στον λαιμό του Mouna. Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη μπροστά στο ελληνικό ζαχαροπλαστείο του Λάμπρου.
Δύο κορίτσια που φορούν κονκάρδες με το σήμα της Ειρήνης (από τις ακόλουθες του Mouna) κοιτάζουν με έκπληξη το νέο σύμβολο, δηλαδή την παραμάνα.


Ιδιόχειρο σημείωμα από ημερολόγιο του Σίμου: "Κι εγώ τον παρασημοφορώ, με μια μεγάλη παραμάνα, ένδειξη φιλίας". 
Όπως φαίνεται και από τα ημερολόγια του Σίμου, γρήγορα, πολλοί Γάλλοι αναρχοαυτόνομοι νεανίες, υιοθέτησαν την παραμάνα, εφόσον παρασημοφορήθηκε με αυτή, και τη φορούσε ο αρχηγός τους, ο Mouna. 

Ο ποιητής Allen Ginsberg, και ο Σίμος Τσαπνίδης, 1966.

Ο Σίμος από το 1956 μέχρι και το 1975, που επέστρεψε στην Ελλάδα, σε όποιο κράτος της Ευρώπης ταξίδευε, παρασημοφορούσε και κάποιον που θεωρούσε ότι ήταν άξιος για την υπαρξιστική παραμάνα. Πολλές απονομές, έγιναν στην Αγγλία. Εκεί μάλλον παρασημοφόρησε και τον Allen Ginsberg, αλλά και άλλους του κύκλου Better Books, του περίφημου δηλαδή κύκλου των ποιητών-καλλιτεχνών του θρυλικού Βιβλιοπωλείου.
Είναι λογικό, να υποθέσουμε, ότι η παραμάνα, λόγω αυτών των παρασημοφορήσεων, έγινε πολύ αγαπητή στους νεαρούς που συνδέονταν με το underground, και γενικά με την μποεμία. 
Όπως είναι λογικό, να συμπεράνουμε, ότι οι πρώτοι πανκ, ουσιαστικά υιοθέτησαν την παραμάνα του Σίμου.


Το πανκ, γρήγορα επηρεάζει και τη Μόδα.
Η παραμάνα, ως αξεσουάρ, μπαίνει σε φορέματα, σε βραχιόλια, και γίνεται piercing αρκετών τολμηρών διασήμων. 
Οι σχεδιαστές αντιλήφθησαν πως το αντισυμβατικό, μπορεί να γίνει  εμπορεύσιμο είδος, και οι celebrities ήθελαν με την παραμάνα, να προκαλέσουν. 
Στη φωτογραφία, βλέπουμε μοντέλο, που έχει στο φόρεμα, αρκετές παραμάνες.

Ποιος να το έλεγε τότε, στον Σίμο, πως θα έρχονταν μέρες, που η παραμάνα, το σύμβολο του ελληνικού Υπαρξισμού, θα γινόταν στυλ υψηλής ραπτικής, και απ την φτψχική παράγκα, θα έφθανε περιζήτητο, στα πλουσιότερα σαλόνια του κόσμου...

Περισσότερα για τον Σίμο, 
τους έλληνες υπαρξιστές
 και την Ιπτάμενη Παράγκα, 
στην έκδοση ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΡΟΚ (Μ.Νταλούκας, ΑΓΚΥΡΑ 2012).

12 σχόλια:

  1. Καταπληκτική ιστορία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Από αυτό το άρθρο είναι εμφανέστατες οι δημοσιογραφικές σου ικανότητες Μανώλη Νταλούκα.

    O "πάνκης" που απεικονίζεται στην τελευταία φωτογραφία είναι ...φωτομοντέλο. Μάλλον ήθελες μια φωτόγραφία που να μπορεί να υποστηρίξει την παραμάνα και το -απλοϊκού και στενόμυαλου συλλογισμού- άρθρο σου, κι έτσι έβαλες μια στημένη φωτογραφία περιοδικού μόδας. Για την ιστορία, ο πανκης/μοντέλο είναι ο Petr Rekha.

    Κι επειδή αγγλικά λίγο πολύ όλοι γνωρίζουμε:
    “Kentucky born Richard Hell deserves credit (or blame) for originating much of the punk imagery and style associated with the London scene” --The New Rolling Stone Album Guide by Nathan Brackett, Simon and Schuster (2004), p 373. "He [Richard Hell] even gave an artistic spin to his torn shirt and cropped hair look, soon to be imported to England as the emblem of punk." --Between Montmartre and the Mudd Club: Popular Music and the Avant-Garde By Bernard Gendron, University of Chicago Press (2002), p. 252. Extensive documentation of Hell’s ripped and drawn-on and safety-pinned clothing, spiky short hair, and “punk” musical style as it existed in 1974-1975 (one-two years before English punk existed), with descriptions of Hell by Debby Harry and Chris Stein of Blondie, and Richard Lloyd of Television as well as the book’s author --From the Velvets to the Voidoids by Clinton Heylin, Penguin Books (1993), pp. 120-125.

    Άρα οι παραμάνες εισήχθησαν στην Αγγλία από την Αμερική, ενώ ο Σίμος έκανε τον γύρο της ... Ευρώπης;;;

    Γ.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα νομίζω ότι είναι προφανές ότι πρόκειται για μοντέλο (δεν ήταν κατανοητό;). Δεν γράφω ότι ο κύριος αυτός είναι πανκ. Θα μπορούσα να βάλω τον Λούη των Stress με παραμάνα (και να μιλήσω για «αντιδάνειο»), ή κάποιον άλλον ορίτζιναλ (έχω πάρα πολλές τέτοιες φωτο), αλλά προτίμησα αυτή τη φωτογραφία, διότι δείχνει επιπλέον ότι, η παραμάνα, περνάει όχι μόνο στο πανκ, αλλά και στον χώρο της μόδας. Όσον αφορά στην «αμερικανική παραμάνα»: Είναι μια λογική ερώτηση. Αλλά, και αυτό να ισχύει, δεν καταρρίπτεται η βασική μου παρατήρηση, ότι δηλαδή οι έλληνες υπαρξιστές, είχαν σύμβολό τους την παραμάνα και την φορούσαν από το 1953.
      Πάρα πολλοί ήταν οι νεαροί αμερικανοί υπαρξιστές, που πέρασαν εκείνη την εποχή από την Ιπτάμενη Παράγκα του Σίμου. Το αρχείο του Σίμου το αποδεικνύει αυτό. Η Ιπτάμενη Παράγκα, ήταν ένα δωρεάν Youth Hostel , αφού ο Σίμος με την παρέα του είχαν βγάλει αφισάκια με χάρτη (και την σημείωση της δωρεάν στέγης) και τα μοίραζαν στους τουρίστες. Επίσης, η Αμερικανική Λέσχη στην Κηφισιά, δηλαδή οι νέοι αμερικανοί που ζούσαν στην Ελλάδα, από τις αρχές του 1954, δηλώνουν ότι προσχωρούν στον Υπαρξισμό του Σίμου.
      Τα δημοσιεύματα βρίσκονται σε εφημερίδες της εποχής. Οι φωτογραφίες στα ρεπορτάζ της εποχής, μας δείχνουν ότι οι αμερικανοί της Λέσχης στην Κηφισιά, στα πάρτι τους, εμφανίζονται με το ντύσιμο της Ιπτάμενης Παράγκας, και φυσικά φορούν και την παραμάνα. Βεβαίως λοιπόν, αν βρέθηκε η παραμάνα στην Αμερική, βρέθηκε σαν επηρεασμός από τον ελληνικό υπαρξισμό και σαν ένα σουβενίρ των αμερικανών από την Ελλάδα. Για το θέμα αυτό, επειδή όπως καταλαβαίνεις απαιτεί και παράθεση ντοκουμέντων, θα μιλήσω στο μέλλον.

      Διαγραφή
  3. Οι υπερμεγέθης παραμάνες δεν έχουν σχέση με το πανκ στα τέλη του '70 στην Αγγλία. Αν έχεις φωτογραφία της εποχής με αντιστοίχου μεγέθους παραμάνες θα το εκτιμούσα εάν τις παρέθετες. Η φωτογραφία που υποστηρίζει το άρθρο σου απέχει 30 και πλέον χρόνια από την εποχή που αναφέρεσαι και είναι κατασκεύασμα ενός στυλίστα. Ναι, δεν αναφέρεις πως αυτός που απεικονίζεται είναι πανκ, αλλά έλα που ο τίτλος του άρθρου μιλάει για αγγλικό πανκ. Δηλ. σε άρθρο για το πανκ βάζεις φωτογραφία που απεικονίζει τι; Για την ακρίβεια η εμφάνιση της φωτό δεν είναι καν αυτή που μπορεί να έχει ένας πραγματικός πανκ! Τα "Χ" στα χέρια τα πρόσεξες; Αλλά μάλλον δεν έχεις ιδέα τι σημαίνουν... Επίσης, και η πρώτη φωτογραφία της Ελισάβετ είναι του 21ου αιώνα, άρα και οι δύο φωτογραφίες είναι παντελώς άσχετες με το ζήτημα που καταπιάνεσαι, σωστά;

    Δεν έχω διαβάσει το βιβλίο σου (αν θες μπορείς να μου το κάνεις δώρο όμως), αλλά θέλω να ελπίζω πως δεν είναι γραμμένο από την οπτική της madame figaro. Και για να κλείσω το θέλω του μοντέλου, παρατήρησα πως δεν ανέφερες την πηγή της εικόνας. Θα έλεγα πως την απέκρυψες, αφού στην αναφορά του φωτογράφου κάθε φωτογραφίας -ειδικά όταν είσαι εσύ- είσαι ιδιαίτερα σχολαστικός.

    Τελικά μάλλον τα αγγλικά έπρεπε να τα μεταφράσω. Ο συνδετικός κρίκος μεταξύ Richard Hell και υπαρξιστών ποιος είναι; Μια υπόθεση κατά τα φαινόμενα, η δική σου. Ο Hell, όπως φανερώνουν οι βιβλιογραφικές πηγές που παρατίθενται, συνήθιζε να χρησιμοποιεί παραμάνες για να κρατούν τα σκισμένα του ρούχα. Δηλ. χρησιμοποιούσε το συγκεκριμένο αντικείμενο ακριβώς για το λόγο που υπάρχει. Από την άλλη, οι υπαρξιστές είχαν το αντικείμενο αυτό ως σύμβολο (κατά τα λεγόμενα σου, τα οποία όπως έχεις δει συχνά αμφισβητώ μιας και έχεις την τάση να γράφεις υποκειμενικά παραβλέποντας πηγές όπως αυτές που σου προανέφερα). Οι Έλληνες υπαρξιστές ούτε εφυήραν την παραμάνα, ούτε την έκαναν περισσότερο γνωστή απ' ότι ήταν. Εάν υπήρχε μια επιρροή, η παραμάνα θα μεταφερόταν στις ΗΠΑ ως σύμβολο και όχι ως εξάρτημα. Σύμβολο του πανκ έγινε από τους Malcolm McLaren και Vivienne Westwood, αφού ο πρώτος είδε τον Hell στις ΗΠΑ. Το ότι παρέλειψες να αναφέρεις το παραπάνω δείχνει πως δεν έχεις κάνει σοβαρή έρευνα.

    Γ.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ Γ.Α, η λέξη «υπερμεγέθης» όταν είναι στον πληθυντικό, γράφεται με έψιλον γιώτα. Κατά τα λοιπά γράφεις υπερμεγέθεις κοτσάνες. Δεν λέω ότι μεταφέρεται στο πανκ η ιδέα της υπερμεγέθους παραμάνας, αλλά η ιδέα της παραμάνας σαν σύμβολο. Ο Σίμος, στην Αγγλία, πήγε και από τη μπουτίκ που αναφέρεις.
    Φαίνεται ότι δεν κατάλαβες τίποτα. Άστο λοιπόν, μην ασχολείσαι με το άρθρο, δεν απευθύνεται σ εσένα. Στείλε μου τα στοιχεία σου, να σου κάνω το βιβλίο μου δώρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το γεγονός της επισήμανσης του ορθογραφικού λάθους έχει κάποιο απώτερο σκοπό; Εάν έτσι νιώθεις πως κατακεραυνώνεις τις απόψεις μου, με γεια σου με χαρά σου. Αφού δε μπαίνεις στον κόπο να σχολιάσεις τα λεγόμενά/κοτσάνες μου, ας μην το συνεχίσω. Σ' ευχαριστώ για το βιβλίο, θα σου στείλω τα στοιχεία μου με μέηλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ, Γ.Α σε ποιον κόπο να μπω; Αφού είναι φανερό ότι δεν μπορείς να καταλάβεις. Άντε να προσπαθήσω πάλι.
      Οι έλληνες Υπαρξιστές , χρησιμοποιούν ως σύμβολο την παραμάνα. Το σύμβολο αυτό το φοράνε στα ρούχα τους. Αυτό γίνεται το 1953.
      Τι δεν κατάλαβες;
      Από το 1953 μέχρι το 1956, που κλείνει η Ιπτάμενη Παράγκα, για τρία δηλαδή χρόνια, υπαρξιστές άλλων κρατών, μεταξύ των οποίων και Αμερικάνοι, φιλοξενούνται στην Παράγκα.
      Τι δεν κατάλαβες;
      Αρκετά χρόνια μετά, η παραμάνα εμφανίζεται και ως σύμβολο και ως αξεσουάρ στο πανκ (και όχι μόνο).
      Τι δεν κατάλαβες;
      Εν τω μεταξύ, από το 1956 μέχρι και το 1975, ο Σίμος, ταξιδεύοντας σε όλα σχεδόν κράτη της Ευρώπης και φοράει την παραμάνα και την απονέμει σε διάφορες περιπτώσεις.
      Τι δεν κατάλαβες;
      Τώρα, με τα στοιχεία αυτά που σου έγραψα, πες εσύ, τι συμπέρασμα βγάζεις.
      Ποιος είχε την ιδέα της παραμάνας, οι έλληνες ή ξένοι. Δεν ξαναδιαβάζεις το άρθρο άλλη μια φορά;

      Διαγραφή
    2. Να και μια άλλη άποψη που δείχνει όμως και πάλι ότι η παραμάνα μπήκε στο πανκ ως ένα "πρακτικό αξεσουάρ". Τόσο απλά. Σε κάθε περίπτωση, όλα συγκλίνουν πως ήταν πρακτική ανάγκη που οδήγησε στην χρήση της παραμάνας και όχι συμβολική ή διακοσμητική.

      "During emergence of punk rock in the late seventies, safety pins became associated with the genre, its followers and fashion. Some claim the look was taken originally from Richard Hell whom the British punks saw in pictures, and whose style they adopted. This is disputed by a number of artists from the first wave of British punks, most notably Johnny Rotten, who insists that safety pins were originally incorporated for more practical reasons, for example, to remedy "the arse of your pants falling out". British punk fans, after seeing the clothing worn by such punk forerunners, then incorporated safety pins into their own wardrobe as clothing decoration or as piercings, shifting the purpose of the pins from practicality to fashion. The safety pin subsequently has become an image associated with punk rock by media and pop-culture outlets."

      Αναφέρεις σε κάποιο σχόλιο πως ο Σίμος πέρασε από την μπουτίκ των McLaren και Westwood. Πέρασε δεν πέρασε, ο McLaren αναφέρει πως ή ιδέα της παραμάνας προέρχεται από αλλού. Κοινώς, διαψεύδει το συμπέρασμα σου. Ο Rotten πάλι, εστιάζει κι αυτός στην πρακτική πλευρά, δηλ την κατ' εξοχήν χρήση της παραμάνας ως αντικειμένου!

      Επειδή ο Σίμος μοίραζε παραμάνες (τις οποίες όπως φαίνεται δεν καρφίτσωνε καν στις "παρασημοφορήσεις", αφαιρώντας τους δηλ. κάθε χρηστική διάσταση), πρέπει σώνει και ντε να τις υιοθέτησαν οι πρώτοι πάνκηδες. Τι να πω;

      Γ.Α.

      Διαγραφή
    3. Αγαπητή Νατάσα (Γ.Α), σταμάτα επιτέλους να κάνεις copy-paste από την wikipedia. Αυτή είναι η σοβαρή έρευνα, που μου προτείνεις να κάνω;
      Από ότι βλέπω συνεχίζεις να μην αντιλαμβάνεσαι τι έγραψα. Και βεβαίως, γι αυτό και δεν απαντάς στο βασικό μου ερώτημα, το οποίο το επαναλαμβάνω:
      ΑΦΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΥΠΑΡΞΙΣΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΑΝΑ ΣΑΝ ΣΥΜΒΟΛΟ ΑΠΌ ΤΟ 1953, ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟΣ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΣΑΝ ΣΥΜΒΟΛΟ ΜΕΤΑ ΤΟ 1953, ΔΕΝ «ΚΛΕΒΕΙ» ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ;

      Όταν ο Χίτλερ χρησιμοποίησε την σβάστικα, σαν σύμβολο, έκλεψε την ιδέα από το ηλιακό σύμβολο των Ινδοευρωπαίων. Αν εγώ εμφανίσω μία κοπέλα γυμνόστηθη να κρατάει φίδια, θα καταλάβεις ότι παίρνω την ιδέα, από την «Θεά των Φιδιών» του Μινωικού Πολιτισμού. Αν κάποιος δημιουργήσει μια σειρά μικρών ή μεγάλων αγαλμάτων (δεν έχει σημασία το μέγεθος) με τον Πύργο του Άιφελ, όλοι θα πούμε ότι πήρε την ιδέα από τον Άιφελ.
      Έτσι δεν πάει; Τόσο δύσκολο είναι να το καταλάβεις αυτό; Το σύμβολο, όταν προηγείται χρονικά, αποτελεί και το πρωτότυπο.

      Τώρα εσύ μου λες, ότι οι πανκ, δεν χρησιμοποιούσαν την παραμάνα σαν σύμβολο, αλλά για να κρατάνε ...τα παντελόνια τους. Αν ήταν έτσι, τότε δεν θα γινόταν λόγος. Η παραμάνα μπαίνει στο πανκ, σαν στυλ, σαν άποψη, δεν αντικαθιστά το κουμπί. Αν ήταν έτσι, δεν θα τρυπούσαν με παραμάνες τ αυτιά, ποιος ο πρακτικός λόγος; Ποια είναι η πρακτική χρήση, μιας παραμάνας στη γλώσσα ή στο αυτί; Καμία. Μπαίνει σαν στυλ. Ποια είναι η πρακτική χρησιμότητα των παραμάνων, στο πέτο του πέτσινου τζάκετ; Συγκρατεί τίποτα; Όχι. Μπαίνουν όμως σαν σήμα. Σαν παγκόσμιο σύμβολο πανκ.
      Αφού λοιπόν, μπαίνουν σαν σύμβολο, σαν ένα σήμα μιας κουλτούρας, ερχόμαστε και λέμε: Ήταν αυτοί που χρησιμοποίησαν πρώτοι αυτό το σύμβολο; Η υπήρξαν άλλοι που το χρησιμοποίησαν παλαιότερα;
      Η έρευνά μου δείχνει, ότι οι έλληνες υπαρξιστές το χρησιμοποιούσαν από το 1953. Άρα αυτοί είναι οι πρώτοι. Τόσο δύσκολο είναι να το καταλάβεις;
      Εσύ έρχεσαι και γράφεις πως ο Μακλάρεν λέει ότι το είδε από τον Αμερικάνο. Ε και; Ο Μακλάρεν λέει απλά, από που το είδε αυτός, δεν λέει ποιος είχε και την ιδέα. Αν εγώ δεν έχω διαβάσει ποτέ ιστορία, και δω το σήμα της ειρήνης να το φοράς εσύ, και πω ότι το είδα από εσένα, σημαίνει ότι λέω ότι και εσύ το σκέφτηκες; Λοιπόν; Ο Αμερικανός από πού το είδε; Μερικοί αναρωτιούνται πώς είναι δυνατόν να πήγε ο Richard Hell, στην Ελλάδα, το 1953 και να είδε την χρήση της παραμάνας σαν σήμα... Γιατί χρειαζόταν να έχει πάει τότε, στην Ελλάδα; Ο Χίτλερ που πήρε την σβάστικα, ταξίδεψε με χρονομηχανή πίσω στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό; Την είδε κάπου. Πού; Που στο διάολο θες να ξέρω;
      Εδώ μιλάμε ποιος είχε πρώτος την ιδέα. Και η ιδέα της παραμάνας σαν σύμβολο, κατοχυρώνεται στην Ελλάδα. Δεν θα κάνουμε την εξακρίβωση βήμα βήμα να δούμε το πώς έφτασε η παραμάνα στον Hell. Δεν ενδιαφέρει αυτό, κι ούτε ποτέ θα το βρούμε.
      Εν κατακλείδι, αγαπητή μου Νατάσα, και εφόσον βλέπω καλά ότι δεν ενδιαφέρεσαι για την πραγματική έρευνα, αλλά για να πεις απλά μια πρόχειρη γνώμη, κάνοντας copy-paste από την wikipedia, κρίνω πως θα είναι άδικος κόπος, να σου στείλω το βιβλίο μου. Και το βιβλίο να πάρεις, δεν θα σου χρησιμεύσει σε τίποτα.
      Άρα, χαιρετισμούς στο χωριό και χάρηκα που τα είπαμε. Φιλάκια.

      Διαγραφή
    4. Η δουλειά μου δεν είναι η έρευνα, αντίθετα με εσένα. Αυτό που κάνω είναι σχολιασμός μιας και γουστάρω να έχω γνώμη (γενικά). Για το θέμα της παραμάνας ασχολήθηκα μόνο πριν μερικές μέρες διαβάζοντας τη δημοσίευση εδώ. Η wiki είναι ένα καλό σημείο για να ξεκινά κάποιος (έστω να αναζητήσει τις παραπομπές), κάτι που προφανώς εσύ αγνόησες γιατί είσαι ο γαμάουα και έχεις ένα γαμάουα αρχείο που κρύβει όλα τα μυστικά του ροκ. Οκ λοιπόν, σκάψε και βγες με το κύρος που έχεις (δεν πιστευω να γέλασε κανείς:) για να γράψεις τη ροκ εγκυκλοπαίδεια και να μαθαίνουμε και μεις τα άμοιρα.
      Αλήθεια, τι έχεις σπουδάσει; Ρωτάω μιας και σίγουρα δεν έχεις ακούσει ποτέ ούτε αυτό που λέγεται "λογική", αλλά ούτε και το πως εξάγουμε συμπεράσματα. Πόσο μάλλον το πως επιχειρηματολογούμε.
      Λες για σύμβολα και ιστορίες. Αντίστοιχο παράδειγμα θα μπορούσα να δώσω και με τους μεταλλάδες που ζώνονται με σφαίρες, επιρροή προφανώς ελληνική. Οι περίφημες φωτογραφίες του λήσταρχου Γιαγκούλα από τα 20'ς είναι η μεγαλύτερη απόδειξη.
      Α, και το Νατάσσα είναι ψευδώνυμο, ζωάκι. Δεν είχα την παραμικρή αμφιβολία για το πόσο σέβεσαι την ανωνυμία. Α, και σε κατοχυρώνω πρώτη ως σύμβολο της κολωτούμπας. Και λέω να κάνω κι ένα blog για την πάρτη σου. Έτσι, επειδή μπορώ και το αξίζεις.

      Γ.Α.

      Διαγραφή
  6. Συγνώμη, αλλά όταν το '76-'77 ο άγγλος πάνκης έβαζε παραμάνα, είτε ως σκουλαρίκι, είτε ως οτιδήποτε άλλο αξεσουάρ μόδας ή χρηστικό αντικείμενο, την έβαζε λόγω επιρροής από έλληνα υπαρξιστή??????
    Συγνώμη και χωρίς να θέλω να σε προσβάλλω, αλλά έχεις επαφή με την πραγματικότητα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή