STAR ACADEMY

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΡΟΚ

Μανώλης Νταλούκας
Ιστορία της νεανικής κουλτούρας
από τη γενιά του Χάους
μέχρι τον θάνατο του Παύλου Σιδηρόπουλου


Σχεδιασμός έκδοσης: Δημήτρης Κριτσωτάκης
Επιμέλεια: Ευθύμης Δημουλάς
Διόρθωση κειμένου: Νέστορας Χούνος
© 2012 ΜΑΝΩΛΗΣ ΝΤΑΛΟΥΚΑΣ
και ΕΚΔOΣΕΙΣ «ΑΓΚΥΡΑ», Δ. Α. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙOΥ Α.Β.Ε.Ε.
Λάμπρου Κατσώνη 271 & Γεωργίου Παπανδρέου - Άγιοι Ανάργυροι,
Τ.Κ. 13562, Τηλ.: 210 2693800-4 • Fax: 210 2693806-7
Κεντρικό κατάστημα: ΑΓΚΥΡΑ-ΠOΛΥΧΩΡOΣ,
Σόλωνος 124 - Αθήνα, Τ.Κ. 10681,
Τηλ.: 210 3837667, 210 3837540 • Fax: 210 3837066
e-mail agyra@agyra.gr • www.agyra.gr



Περιεχόμενα

Eισαγωγή στη νεανική μεταπολεμική κουλτούρα

1.Τι είναι Ροκ .
2.Ιδεολογία του Ροκ .
3.Η κοινή διάθεση .
4.Οι Εποχές του κλασικού Ροκ στην Ελλάδα .

5.Μορφές του Ροκ:
Ροκ Ζωγραφική .
Ροκ Λογοτεχνία .
Ροκ Μουσική .
Ροκ Θέατρο .
Ροκ Κινηματογράφος .


 


Kεφάλαιο 1 – Eποχή του Xάους .

1.Κατοχή
2. Κίτσος Μαλτέζος
3.Τα πάρτι της Κατοχής, οι ΕΠΟΝίτες και τα «Παιδιά του Σουίνγκ» 

4. Οι Υπερλεξιστές - Λευτέρης Δούγιας
5ετά την Απελευθέρωση
6. Η Προκήρυξη για την Ανατίναξη της Ακρόπολης 

7. Ο Γιώργος Μακρής
8.Η κίνηση των Ανεύθυνων
9.Η Λένα Τσούχλου και το ποίημα "Οι Προάγγελοι του Χάους"
10.Οι πρώτοι Υπαρξιστές - Μίνως Αργυράκης, Πάνος Ραϋμόνδος, Τάκης Βασιλάκης, Ναταλία Μελά, Λίλη και Βλαδίμηρος Μακ
11.Ο πυρήνας της Ιπτάμενης Παράγκας 


Kεφάλαιο 2 – Eποχή της Παράγκας (1953-56) 

1.Η Δράση των Υπαρξιστών της Ιπτάμενης Παράγκας
2.Ο σεισμός των Ιονίων
3.Οι Δίκες και το τέλος των Υπαρξιστών
4.Η Τέχνη της Ιπτάμενης Παράγκας
-Ποίηση
-Ζωγραφική
-Χορός-Μουσική
-Γλυπτική
5.Η επίδραση της Παράγκας στη νεολαία
6.Το κλέισιμο της Εποχής


Kεφάλαιο 3 – Σκοτεινά Xρόνια (1956-60) Eποχή του Rock ’n’ Roll 

1. Ζάπειο-Η Εισβολή του Ροκ εν Ρολ στην Ελλάδα
2-Το Top Hat
3.Οι Έλληνες Τεντιμπόηδες
4.Ο πόλεμος των Γιαουρτιών
5.Οι Διαπομπέυσεις
6.Ο πρώτος Ραδιοπειρατής στην Ελλάδα
7.Οι Λίποτάχτες- Γιάννης Θεωδοράκης
8.Το ελληνικό πράδοξο
9.Τέχνη των Τεντιμπόηδων


Kεφάλαιο 4 – Eποχή της Xρυσής Nεολαίας (1960-67) 

1.Η κουλτούρα της Χρυσής Νεολαίας
2.Νίκος Μαστοράκης
3.ΤΖΑΒΑΔΑΜΑΣΚΟΥΚΑ
4.Forminx
5.Οι ΟΛΥΜΠΙΑΝΣ και τα γεγονότα της Χρυσής Βραδιάς
6.Η κουλτούρα των ελλήνων Μπήτνικς
7.Η Συναυλία των Rolling Stones στο Γήπεδο του Παναθηναϊκού
8.Η κουλτούρα της Νεολαίας Λαμπράκη
9.Οι αγώνες του 114
10.Οι αγώνες του 15%
11.Ο Σύνδεσμος Μπέρτραντ Ράσελ
12.Η πρώτη (απαγορευμένη) Πορεία Ειρήνης
-Η προετοιμασία
-Τα γεγονότα της 21ης Απριλίου 1963
-Ο άθλος του Γρηγόρη Λαμπράκη 

13.Η Δημοκρατική Κίνηση Νέων «Γρηγόρης Λαμπράκης» -Μίκης Θεοδωράκης
14.Το πνεύμα και η Τέχνη των Λαμπράκηδων


Kεφάλαιο 5 – Εποχή της Δικτατορίας (1967-74) 

1.Ψυχεδέλεια, η πρώτη κουλτούρα της νεολαίας
2.Ορισμός της ελληνικής Ψυχεδέλειας
3.Πρώτη Φάση της Ελληνικής Ψυχεδέλειας
-Το Καλοκαίρι της Αγάπης
-Η τρέλα του LSD
-Το LSD έρχεται στην Ελλάδα, αλλά μένει υπόθεση ενός κλειστού κύκλου 

-Δημήτρης Πουλικάκος
-MGC – Το πρώτο ελληνικό ψυχεδελικό συγκρότημα
-Το ψυχεδελικό παράδοξο
-Μορφές έκφρασης στην πρώτη ψυχεδελική φάση
-«Το Περιβόλι του Τρελλού» – Διονύσης Σαββόπουλος, 1968

-Γιώργος Ρωμανός
4.Το χτύπημα στην Ψυχεδελική Νεολαία
-Το σχέδιο
-Τα κουρέματα
-Η προπαγάνδα
-Η οργάνωση χουντικής νεολαίας
5.Η δεύτερη φάση της ελληνικής Ψυχεδέλειας1970-72
-Η σημασία του Γαρύφαλλου
-«Άνθρωπε Αγάπα» – Η συνεισφορά των POLL
-Χαρακτηριστικά γνωρίσματα της δεύτερης ψυχεδελικής φάσης
-ΜΕΤΑΦΟΡΑΙ ΕΚΔΡΟΜΑΙ «Ο ΜΗΤΣΟΣ» Δημήτρης Πουλικάκος.1972 

-ΤΑ «ΙΣΤΟΡΙΚΑ» ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ
-Οι ελληνόφωνοι, οι αγγλόφωνοι και το «πρόβλημα»
της ελληνικής γλώσσας
-Aphrodite’s Child
-Socrates
6.Από την Ψυχεδέλεια στην Αντιδικτατορική κουλτούρα
-Το σκηνικό
-Το κοντρόλ στην είσοδο των πανεπιστημίων
-Η απαλοιφή μέσα στα πανεπιστήμια
-Η λογοκρισία
-Η Αντιδικτατορική στάση και το ψευδεπίγραφο ροκ 

-Η ΕΚΙΝ
7.Η Τέχνη στην Αντιδικτατορική νεολαία
-Το αντιδικτατορικό τραγούδι
-Τα Τραγούδια του Δρόμου – Αντρέας Θωμόπουλος, 1970
-Τα τραγούδια του Κολιγιάννη -Λάκης Καραλής
-Η περίπτωση του Κυριάκου Ρόκου 


Kεφάλαιο 6 – Ύστερη Eποχή (1974-90) 

Α.Ανταρτορόκ
1.Τα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης
2.Το ανταρτορόκ-Ο Πάνος Τζαβέλας 

Β.Ροκ Αναζωπύρωση
3.Τα χρόνια της Ροκ Αναζωπύρωσης
4-Τα σημαντικότερα έργα τέχνης στη διάρκεια
της Ροκ Αναζωπύρωσης 

-Αλδεβαράν
-Σπυριδούλα, το Φλου και ο Παύλος Σιδηρόπουλος
-Γιόλα Αναγνωστοπούλου 
-Η Συναυλία της Βροχής
5.Η ομάδα "Χταπόδια" στα Εξάρχεια. Τέος Ρόμβος
6.Η Ομάδα ΚΡΟΚ και ο Νικόλας Άσιμος 
7.Παρθενογένεσις
8.Το Remember στην Πλάκα. Γιώργος Βανάκος
 Γ.Η Μελαγχολική Δεκαετία (1980-1990) 
1.Τα χρόνια 1980-85 
-Μουσικές Ταξιαρχίες-Τζίμης Πανούσης
-Η Γένεση του Πανκ, τα πρώτα πανκ συγκροτήματα  
-Οι Stress
- Οι Συναυλίες στο κλαμπ Αρετούσα
- Η Συναυλία στου Γκύζη, το πρώτο πανκ φεστιβάλ
στην Ελλάδα (29 Μαΐου 1982)

- Η δυναμική εμφάνιση του ελληνικού New Wave
(άνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο του 1982)

- Metro Decay, 1982.
- FMQ (Forward Music Quintet)
- Η διάθεση του
ελληνικού New Wave, διαφορές με το πανκ
- Η Σοφίτα στην Πλάκα, 1983
- Η Γενιά του Χάους
- Panx Romana
- Villa 21- Yell O Yell
-Cult βραδιές στο Rodeo

-Ο Γιώργος Τουρκοβασίλης
- Η σύγκρουση πανκ-αστυνομίας, Οκτώβριος 1984
-Διατάραξη Κοινής Ησυχίας, ΑΝΤΙ, Moot Point
- Η εμφάνιση του Hardcore- ΕΛ3
-Η τέχνη που συνδέεται με το παραδοσιακό ροκ
κατά τα χρόνια 1980-85

-Θανάσης Μάνθος
-Φατμέ-Βαγγέλης Γερμανός
-PLJ και το ταξίδι στο Παρίσι- Μαχαρίτσας
-Διονύσης Τσακνής
-Το Κίτρινο Σούρουπο και ο δίσκος Εν Λευκώ
-Το συγκρότημα Απροσάρμοστοι
-Η Ομάδα της Τρυφερής Νύχτας (Ίκαρος Μπαμπασάκης, Μανώλης Νταλούκας, Γιάννης Τζώρτζης κ.α)
- Το Φεστιβάλ στην Πρέβεζα
(Το ελληνικό Woodstock) – Ιούλιος 1984

 
2.Η νεανική τέχνη κατά το δεύτερο μισό της
Μελαγχολικής Δεκαετίας (1985-90) 

-Τρύπες
-Μωρά στη Φωτιά
- Rehearsed Dreams
-Η δολοφονία του Καλτεζά, Χημείο 1985
-Συνταγή Αντιθανάτου
-Νικόλας Άσιμος -πορεία στον θάνατο
 3.Μερικά άλλα σημαντικά πρόσωπα της Μελαγχολικής Δεκαετίας
και δίσκοι που έμειναν κλασικοί. 

-Σταμάτης Μεσημέρης
-Οι αδελφοί Κατσιμίχα (Χάρης και Πάνος)
-Ο Νίκος Ζιώγαλας
-Γιώργος Παπαδόπουλος (Ζωρζ Πιλαλί)

-Βασίλης Παπακωνσταντίνου
-ΕΝ ΠΛΩ, Ντίνος Σαδίκης, Δήμος Ζαμάνος
-Σάννυ Μπαλτζή, Η ποιήτρια της Τρυφερής Νύχτας

24 σχόλια:

  1. Μια ακόμα βιβλιοκριτική:
    http://hypnovatis.blogspot.gr/2013/03/blog-post_12.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ ΥΠΝΟΒΑΤΗΣ: Ευχαριστώ πολύ για την κριτική παρουσίαση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. re dalouka....O EXORISTOS STIN KENTRIKI LEOFORO DEN YPIRXE....POTE;;;;;GIATI TON SVYNEIS APO PANTOU;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. oute rock tainia einai;;;;oute o zervos kai o ferris pexane kapoio rolo stin psyxedeliki fasi tou ellinikou cinema;;;;;;;;symfono gia to aldevaran me 1000 alla kai o exoristos......kati ...itan entyposi mou kanei pou to agnois....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. i...to SOUVLISTE TOUS;;;ME POULIKAKO;;;;;;KATI EXEIS ME ZERVO MOU FENETE....DEN DIKAIOLOGEITE........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. oute kan o....cult drakoulas ton exarxeion den anaferete kan.....ligo adiko;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κι άλλα δυο πρόσφατα και σχετικά βιβλία του καθηγητή της Παντείου Κώστα Κατσάπη:

    1)ΗΧΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΗΧΟΙ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΡΟΚ ΕΝΤ ΡΟΛΛ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, 1956-1967
    http://hypnovatis.blogspot.gr/2013/04/1956-1967.html

    2)ΤO "ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑ" (Μοντέρνοι νέοι, παράδοση και αμφισβήτηση στη μεταπολεμική Ελλάδα: 1964-1974)
    http://hypnovatis.blogspot.gr/2013/04/o.html

    Μάλιστα στο δεύτερο επικαλείται αρκετές φορές το βιβλίο του Νταλούκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΨΥΧΕΔΕΛΙΚΟ ΑΛΜΠΟΥΜ ΕΙΝΑΙ ΤΑ 'ΑΠΕΡΑΝΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ' ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΟΥΡΝΑ, ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΛΥ ΜΠΡΟΣΤΑ. ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΡΟΚ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. http://www.softmag.gr/index.php?SCREEN=news&nid=289

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ πλούσιο σε ιστορικά στοιχεία αλλά και πολύ "πολιτικοποιημένο".Το να κρατάς ίσες αποστάσεις μεταξύ θυτών και θυμάτων είναι σαν να εξωραΐζεις τους θύτες .Και τόσες χιλιάδες αγωνιστές της Αριστεράς που θυσιάστηκαν γι ' αυτόν τον τόπο δεν ήταν όλοι ρομπότάκια χωρίς συναίσθημα .Αν είσαι πραγματικά ροκάς θα έδειχνες στοιχειώδη σεβασμό σε αυτούς τους ήρωες .Αν είσαι απόγονος δωσίλογων κάνε την προσωπική σου επανάσταση και "κάψε" τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το σχόλιό σας με ξάφνιασε. Το βιβλίο μου, είναι το μοναδικό που έχει θέμα το Ροκ, και τιμά τόσο πολύ, πρόσωπα και αγωνιστές της Αριστεράς. Συνήθως με κατηγορούν, πως έκανα ένα βιβλίο, υπέρ της Αριστεράς. Είστε η πρώτη, που με κατηγορείτε για το αντίθετο.
      Μήπως πρέπει να διαβάσετε, πιο προσεκτικά το βιβλίο; Δεν είμαι, απόγονος δωσίλογων.

      Διαγραφή
  12. Διαβάζοντας το βιβλίο και τις αναρτήσεις στο blog βρήκα αυτό το 45" των Socrates (1970):
    https://www.youtube.com/watch?v=pdipy1pBpJU
    https://www.youtube.com/watch?v=YrBA_NDKY6s
    Δείχνει να είναι η πρώτη ηχογράφηση ελληνικών (σε όλα τους - δηλαδή και στη γλώσσα) ροκ τραγουδιών. Εννοώ ότι οι Socrates - παιδιά τότε - έπαιζαν ροκιές και αυτοποροσδιορίζονταν σαν ροκάδες. Όχι δηλαδή φολκ μπερδεμένοι σαν Σαββόπουλος ή κάτι με ήχους ροκ σε κάποια κομμάτια σαν Ρωμανός, ούτε βέβαια ιταλικής επιρροής ποπ. Υπάρχει μήππως κάποια παλιότερη ηχογράφηση άλλου συγκροτήματος που μου έχει διαφύγει ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εξαρτάται με το πώς ορίζει κάποιος το ελληνικό ροκ. Κατά τη γνώμη μου, αυτό που εσείς θεωρείτε «μπερδεμένο φολκ» (του Σαββόπουλου για παράδειγμα Περιβόλι του Τρελλού, και άλλα), είναι ελληνικό ροκ.

      Διαγραφή
    2. Που μπορώ να βρω το βιβλίο σας και πωε λέγεται?

      Διαγραφή
    3. Αν μιλατε για το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΡΟΚ, είναι εξαντλημένο. Ίσως υπάρχει κάποιο αντίτυπο, σε κάποιο βιβλιοπωλείο, ή στις εκδόσεις ΑΓΚΥΡΑ, αλλα θα πρέπει να ρωτήσετε.

      Διαγραφή
  13. Το δέχομαι απόλυτα και πολύ περισσότερο παραδέχομαι ότι η ανάγνωση του βιβλίου βελτίωσε κατά κάποιο τρόπο την στενή οπτική που είχα για την έννοια του ροκ μόνο σαν μουσική έκφραση.
    Εδώ όμως το πήγα το θέμα με κριτήριο: ποιά παιδιά από την τότε νεολαία (όλοι νεαρά παιδιά ήταν τότε) είχαν/ένιωθαν/αυτοπροσδιορίζονταν με την ταυτότητα του πώς αλλιώς να την πω: "ροκά" (όπως αυτή βέβαια προβαλόταν από τις φωτογραφίες στους ξένους δίσκους / περιοδικά / ταινίες κλπ).
    Ειδικά αν σκεφτούμε την μετέπειτα πορεία των Socrates/Πουλικάκου/Σιδηρόπουλου και πολλών άλλων μουσικών που συνέχισαν πάνω σε ροκ ηχητικά ακούσματα -σε αντίθεση με άλλους- αυτό που ήθελα να εκφράσω γίνεται πιο κατανοητό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Παρακολουθώ καιρό τα γραφόμενά σου και διαπιστώνω ότι παραλείπεις από την ιστορία σου το συγκρότημα Northwind, του οποίου ήμουν μέλος και με το οποίο κυκλοφορήσαμε δύο δίσκους, το πρώιμο 'Northcomin', to 1982 με την Polydor, και το 'Mythology', to 1987 με την ΕΜΙ. Για το ίδιο θέμα έχω αναφερθεί και σε μήνυμα που σου έστειλα μέσω Facebook,μαζί με καποιο συνημμένο αρχείο για την ιστορία των Northwind, χωρίς να πάρω κάποια απάντηση. Θα μου πεις, έχεις υποχρέωση είτε να αναφερθείς στους Northwind, είτε να απαντήσεις στο μήνυμά μου? Χμμ..Για το δεύτερο, οχι. Δεν έχεις καμία υποχρέωση. Σιγά μην απαντάς στον καθένα που σου στέλνει μηνύματα. Άλλωστε, φαντάζομαι θα είναι τόσοι πολλοί, που δεν θα προλαβαίνεις. Για το πρώτο, πιστεύω πως έχεις υποχρέωση να το κάνεις. Εφόσον θέλεις να αναφερθείς στο Ροκ της εποχής μεταξύ 1980-1990, έπρεπε να το είχες κάνει. Οι Northwind, παρόλο που δεν προέρχονταν από την Αθήνα, και παρόλο που ήταν αποκομένοι από το γίγνεσθαι της εποχής, λόγω δραστηριότητας εκτός Αθηνών, εν τούτοις κατάφεραν να ταρακουνήσουν το τότε σύστημα που ήθελε μόνο σκυλολαϊκά και 'ποιοτική' ελληνική μουσική από τη Lyra από τη μια, και ταρακουνιστή Disco από την άλλη. Κατάφεραν με τις live εμφανίσεις τους να τραβήξουν το ενδιαφέρον της Polygram και να κάνουν το πρώτο album, με όλες τις δυσκολίες επαφής με τα πράγματα, με δυσκολία στις μετακινήσεις στην Αθήνα για ηχογραφήσεις, με ελάχιστες ώρες στούντιο, με αποκλεισμό από τα μεγάλα στουντιο της εποχής και άλλα πολλά που δεν είναι της παρούσης. Το 1987 κυκλοφόρησαν απο τήν ΕΜΙ το 'Mythology',μια κριτική ματιά της ελληνικής μυθολογίας, καταφέρνοντας και πάλι να τραβήξουν το ενδιαφέρον παραγόντων της ΕΜΙ στην Αθήνα, φτάχνοντας ένα album που κατα κοινή ομολογία θεωρείται ορόσημο στην ξενόγλωσση ροκ και hard σκηνή της Ελλάδας. Το 'Mythology' κυκλοφόρησε πρόσφατα σε cd από την εταιρία 'No Remorse'. Το να μην γνωρίζεις, να μην έχεις ακούσει για τους Northwind, η ακόμα ακόμα να μην τους γουστάρεις η να τους απεχθάνεσαι, είναι δικάιωμά σου. Tο να τους παραλείπεις,όμως, από την ιστορία του ελληνικού ροκ, δεν νομίζω πως είναι δικάιωμά σου. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία στο blog σου. Σου παραθέτω link από το μουσικό μου προφίλ στο Facebook, από όπου μπορείς να αντλήσεις υλικό σχετικά με τους Northwind, αν ήθελε προκύψει κάτι τέτοιο. Θα έχει πλάκα, και θα ανακαλύψεις και άλλα πράγματα για την εποχή αυτή που ίσως σου έχουν διαφύγει. Εφόσον δώσει ο θεός και χρειαστείς περισσότερες πληροφορίες, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μου μέσω Facebook.https://www.facebook.com/Kostas-Nikolaides-468524653265104/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο μήνυμα που μου στείλατε στο fb έχω απαντήσει. Οι Northwind θα αναφερθουν. Έχετε υπομονή.

      Διαγραφή
  15. Ευχαριστώ για την ανταπόκριση στο μήνυμά μου στο Facebook, αν και συνέβη μετά την επικοινωνία μου με εσάς εδώ. Θα περιμένω την αναφορά σας στους Northwind.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Και οι PURPLE OVERDOSE;;;; Καμία νύξη....Κρίμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Όλα καλά και ωραία με το βιβλίο σας, πλούσιο περιεχόμενο και αρκετά και ενδιαφέροντα ντοκουμέντα, αλλά περίμενα προς το τέλος να διαβάσω για Τρύπες και πετάγεται η Μπαλτζή... Από που έως που? Από εκεί έως εκεί ή απλά σέρνει καράβι ? :)
    Με εκτίμηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι Τρύπες αναφέρονται, στο Κεφάλαιο «Η Νεανική Τέχνη στο δεύτερο μισό της Μελαγχολικής Δεκαετίας» (σελ 468). Η Μπαλτζή, αναφέρεται στο τέλος του βιβλίου.
      Ποιο είναι το πρόβλημα;

      Διαγραφή
  18. Τί θα πει "αναφέρονται" κάπου σε μια σελίδα? Ουσιαστικά πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες μπάντες του 80 και περισσότερο της δεκαετίας του 90, που ουσιαστικά συνέδεσε τη ροκ γενιά αυτών των δεκαετιών. Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να αποτελεί το κλείσιμο του βιβλίου ως μετάβαση στη δεκαετία του 90 και έπειτα. Για να μπορέσει να ακολουθήσει και κάτι επόμενο σε βιβλίο ή οτιδήποτε μπορεί να καταγράψει την ελληνική σκηνή από εκεί και μετά.
    Έπειτα, η Μπαλτζή γιατί θα πρέπει να αναφέρεται στο βιβλίο? Για τη φωτογένειά της και τις γόβες της ή για τη θεματολογία των εκπομπών που συμμετείχε στα μεσημεριανάδικα της Τατιάνας? Αυτό είναι το πρόβλημα.

    Ξανά με εκτίμηση,
    Χ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή