Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

ΠΟΥ ΗΤΑΝ Ο ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΠΡΙΝ ΤΟ 1973

Οι Δάμων και Φιντίας: Παύλος Σιδηρόπουλος (αριστερά) και Παντελής Δεληγιαννίδης. Φωτογραφία αγνώστου, στο σπίτι του Παύλου, 1971.
Σύμφωνα με τον Φώντα Τρούσα, ο Παύλος ...υποκρίνεται πως παίζει κιθάρα!

Με διάφορα καραγκιοζιλίκια, ο γνωστός Δελαπατρίδης (Φώντας Τρούσας), προσπαθεί να μας πείσει, ότι ο Παύλος Σιδηρόπουλος, πριν από το 1973, δεν είχε πιάσει στα χέρια κιθάρα!


Αναγνώστης του δικού του μπλογκ (ΔΙΣΚΟΡΥΧΕΙΟΝ), τον ρωτά, αν έχουν έτσι τα πράγματα, πώς τότε υπάρχουν οι γνωστές φωτογραφίες Σιδηρόπουλου με Δεληγιαννίδη, που κρατάνε και οι δύο κιθάρες.
Και ο αμίμητος Φώντας, του απαντά:

-Εσύ τον ακούς να παίζει;

Εννοεί, ότι η φωτογραφία είναι μούφα, και πως ο Σιδηρόπουλος, κάνει ότι παίζει, αλλά ...δεν παίζει!
Τι να πει κανείς, λοιπόν γι αυτόν τον «εξαίρετο» ερευνητή; Και πόσα παράσημα (της ανοιχτής παλάμης) να του αποδώσει;

Ο Παύλος Σιδηρόπουλος, στα 1972, την εποχή που εμφανιζόταν με τα Μπουρμούλια στο κλαμπ "Μαϊμού". Φωτογραφία αγνώστου. 

Ρωτά λοιπόν, γεμάτος φούρκα ο Φώντας: «πού ήταν ο Σιδηρόπουλος πριν το 1973;».
Δεν ξέρουμε, γιατί του κόλλησε αυτή η χρονιά, αλλά, αν είναι να ηρεμήσει θα του πούμε.
Του είπαμε βέβαια, αλλά εν συντομία, και μάλλον δεν κατάλαβε γρι.
Έτσι λοιπόν, θα κάνουμε ένα γρήγορο Timeline:




1968.
Η ενασχόλησή του με τη μουσική ροκ αρχίζει  αυτή τη χρονιά.
Σύμφωνα με τις αφηγήσεις του, αυτό που τον επηρεάζει, είναι οι παραστάσεις του συγκροτήματος MGC στο κλαμπ ΛΕΩΝΙΔΑΣ, στην Πλάκα. 

1969.
Το ότι διάγει ροκ φάση, φαίνεται καθαρά από τους στίχους του τραγουδιού «Το 69 με κάποιο φίλο», που βέβαια δεν δείχνουν ζωή σπασίκλα και αδιάφορου φοιτητή, αλλά ανήσυχου  και on the road. Τα Χριστούγεννα του 1969,  συμβαίνει πάλι, ένας άλλος βασικός ροκ επηρεασμός: Οι παραστάσεις που δίνει ο Διονύσης Σαββόπουλος, στο καινούργιο κλαμπ της εποχής, το Rodeo, παρουσιάζοντας το Περιβόλι του Τρελλού με τα Μπουρμπούλια.

«Στο Rodeo, γνωρίζω τον Τάσο Φαληρέα και τον Παναγιώτη Μουλάρ. Από τον Φαληρέα, μαθαίνω το μαγαζί του Pop 11...»(Π.Σιδηρόπουλος- Από κείμενο που υπαγορεύει στον Μ.Νταλούκα, το 1984, με τις αναμνήσεις του από την Εποχή της Δικτατορίας). 

Την ίδια χρονιά, στη Θεσσαλονίκη, γνωρίζεται και με τον Παντελή Δεληγιαννίδη, κιθαρίστα στο συγκρότημα ΟΛΥΜΠΙΑΝΣ. Γίνονται φίλοι και το 1970, σχηματίζουν το συγκρότημα (ντουέτο) Δάμων και Φιντίας.

1970.
Το 1970, είναι έτος καμπής για τον Παύλο, αφού τότε  παίρνεται και η μεγάλη απόφαση: να εγκαταλείψει ο Παύλος τις σπουδές, και ο Παντελής τη Θεσσαλονίκη και να κατέβουν μαζί στην Αθήνα σε αναζήτηση ροκ καριέρας.
Οι δύο φίλοι, ηχογραφούν μία κασέτα με δύο τραγούδια τους, το «Ξέσπασμα» και το «Ο Κόσμος τους» και την πηγαίνουν στο Pop 11, στον Τάσο Φαληρέα, ο οποίος ήταν και σύμβουλος στην δισκογραφική εταιρεία ΛΥΡΑ. Ο Φαληρέας, τους αντιμετωπίζει θετικά και γίνεται έτσι ο πρώτος τους μικρός δίσκος.

1971.
Το Φθινόπωρο του 1971, οι Δάμων και Φιντίας, πιάνουν δουλειά στο ΚΥΤΤΑΡΟ,  ένα κλαμπ που έχει μόλις ανοίξει στην Αθήνα.
Τότε, ο Διονύσης Σαββόπουλος, έχει την πρωτότυπη ιδέα, να γίνει ένας δίσκος για να διαφημιστεί το κλαμπ αυτό, αφού με τον διευθυντή αυτού του μαγαζιού, τον Παύλο Ζέρβα, διατηρεί πολύ φιλικές και επαγγελματικές σχέσεις. Ο δίσκος ηχογραφείται μέσα στο κλαμπ, και είναι ο ιστορικός πια δίσκος ΖΩΝΤΑΝΟΙ ΣΤΟ ΚΥΤΤΑΡΟ. Εκεί, εκτός των άλλων, συμμετέχουν και οι Δάμων και Φιντίας.

1972.
Σχηματίζει τα θρυλικά Μπουρμπούλια.
Στη φωτο από αριστερά: Παντελής Δεληγιαννίδης, Βασίλης Ντάλλας, Νίκος Τσιλογιάννης, Παύλος Σιδηρόπουλος. Φωτογραφία αγνώστου, 1972.


Το κλαμπ «Μαϊμού», είναι το πρώτο κλαμπ όπου εμφανίζονται τα Μπουρμπούλια. Αυτό γίνεται στο τέλος του 1972.

Κατά την διάρκεια των εμφανίσεων στην Μαϊμού, σύμφωνα με την αφήγηση του Παύλου Σιδηρόπουλου, τα Μπουρμπούλια  παρουσιάζουν το τραγούδι «Ο Ντάμης ο Ληστής» το οποίο και ηχογραφούν στην ΛΥΡΑ, με φλιπ σάιντ μια καινούργια εκτέλεση του παλαιότερου «Απογοήτευση».
Ακολουθούν εμφανίσεις στο κλαμπ «5η Εποχή», οπότε και γράφει τα τραγούδια «Στην Ελευθερία», «Ο Θάνατος του Βασιλιά Σαρδόνιου», και την πρώτη μορφή του «Καμπούρη».

1973.
Την Άνοιξη του 1973, τα Μπουρμπούλια, μετακομίζουν στο κλαμπ Hobby, στην οδό Κύπρου, στην Πλατεία Αμερικής. Τότε, γράφει και τα τραγούδια «Έρημη Χώρα», «Καμπούρης» και «Τα Σκατά».

Το Καλοκαίρι της ίδια χρονιάς, δίνουν συναυλίες στο Λουτράκι, στο κλαμπ Σαγιονάρα, και προς το τέλος του Καλοκαιριού, ανεβαίνουν στην Θεσσαλονίκη. .

ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ
Αυτή είναι σε τίτλους, η ροκ πορεία του Παύλου Σιδηρόπουλου, μέχρι το 1973.
Ας κάτσει να τα διαβάσει ο Δελαπατρίδης, για να αποκτήσει μια ιδέα και να γνωρίζει τουλάχιστον τα βασικά.
Περισσότερα και πιο αναλυτικά, για αυτή την περίοδο, υπάρχουν ΕΔΩ.



12 σχόλια:

  1. Εχω την εντύπωση ότι με την περιπτωσάρα Τρούσα, στοχεύετε λάθος τις αιτίες των ορθών κατά βάθος συμπερασμάτων σας. Σαν δημοσιογράφος είναι επαρκώς τεκμηριωμένος, δεν υπάρχει αμφιβολία. Δεν είναι άσχετος. Το πρόβλημα της αξιοπιστίας του εστιάζεται σε κατι βαθύτερο. Είναι αισθητικό. Ο αχταρμάς που έχει στα αυτιά του. Όταν αφιερώνεις πολύτιμο χώρο και χρόνο για τον κάθε λαϊκό βάρδο ή λαουντζά ή βαριετίστα, όταν πλαϊ στον κάθε Σιδηρόπουλο προσθέτεις με την ίδια ευκολία κάθε James Last, κάθε Κοινούση και κάθε τυχάρπαστο που σου στέλνει ένα πρόμο και τον βγάζεις καλό για να μη κόψεις τη ροή του τζάμπα δίσκου, έχεις τρακάρει μετωπικά με τοίχο. Είσαι ελαφρύς.

    Και σίγουρα το άτομο δεν είναι ροκ. Είναι εντομολόγος, παπαρο"μελετητής" σε κάτι που τον υπερβαίνει και αδυνατει να κατανοήσει σε βάθος, αφού στα χρόνια που έπρεπε να το ζήσει και να ταλαιπωρήσει το κορμάκι του με δαύτο ασχολούνταν με την αριστερή πολιτική ορθότητα.

    Ευχαριστώ για τον χώρο.

    ...ένας επώνυμος στον οποίον αρνήθηκε να δημισιεύσει σχόλιο (Καμπουρίδης στο επίθετο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το οτι η σχεση του με το ροκ και την μουσικη γενικοτερα ειναι σαν σπασικλακι που θελει να εχει αριστα σε ολα ειναι κατι που βγαζει ματι. Εγω δεν μπορω να καταλαβω γιατι ασχολειστε μαζι του.Αφηστε τον κακομοιρη στον κοσμο του, νομιζει κι αυτος οτι καποιος ειναι, οτι ειναι ενα σημαντικο κομματι της ροκ κουλτουρας στην Ελλαδα και λοιπον τι εγινε τι πειραζει.
    Απλα μην μπαινετε στο blog του οπως κανω εγω.
    Γιαννης Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εδώ τι ακκορντο παιζειΌπως φαίνεται στην φώτο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ντο δίεση ματζόρε...ικανοποιήθηκες τώρα;

      Διαγραφή
    2. Α, είσαι και μουσικός... Ντο δίεση ματζορε? Are you sure my friend?

      Διαγραφή
    3. Με το Λα στο πέμπτο ταστο της ΜΙ? Αστείο...Κανε μια μεγέθυνση για να δεις σωστά το ακκορντο

      Διαγραφή
    4. αν δεις προσεχτικά, δεν είναι κουρδισμενη σε standard tuning ομως

      Διαγραφή
  4. Το 1972 σχηματίσει τα θρυλικά Μπουρμπουλια, μην λέτε ότι νανε, τα μπουρμπουλια ήταν συγκρότημα, αν δεν είχε βρεθεί ο Σιδηρόπουλος τοτε θα είχαν βρει άλλον τραγουδιστή και πάλι σαν Μπουρμπουλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. https://www.youtube.com/watch?v=sjrUtVu2YYE

    ΚΥΡΙΕ ΝΤΑΛΟΥΚΑ ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΙΛΗΣΑΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΣΑΣ ΤΟΝ ΠΑΥΛΟ ΣΤΟ 0:27 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΟ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Ο ΠΑΥΛΟΣ ΤΟ ΕΝΑ ΘΑ ΤΟ ΕΧΕΙ ΠΕΙ Ο ΑΡΤΩ ΤΟ ΑΛΛΟ Ο...ΥΒ? ΠΟΙΟΝ ΕΝΝΟΕΙ ΩΣ ΥΒ ΚΥΡΙΕ ΝΤΑΛΟΥΚΑ?ΜΗΠΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ?
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τα Μπουρμπούλια ήταν το συγκρότημα του Διονύση Σαββόπουλου, με το οποίο ηχογράφησε το Περιβόλι του Τρελλού και τον Μπάλλο. Την επόμενη χρονιά, ο Σαββόπουλος έκανε παύση, δεν θα εμφανιζόταν σε κλαμπ. Τότε ο Ντάλλας - Τσιλογιάννης που αποδεσμεύτηκαν από τον Σαββόπουλο σχημάτισαν με τους Σιδηρόπουλο-Δεληγιαννίδη τα νέα Μπουρμπούλια. Ζοφερές και ανεπανάληπτες εποχές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή