Κυριακή, 17 Ιουλίου 2016

Το Λάθος του Αλέκου Αράπη

Ο Παύλος Σιδηρόπουλος, με τρεις από τους Απροσάρμοστους, σε συναυλία σε σχολείο της Αγίας Παρασκευής. Από αριστερά: Αλέκος Αράπης (μπάσο), Οδυσσέας Γαλανάκης (κιθάρα) και με το χέρι στο μέτωπο, ο Παύλος. Στα πλήκτρα (έχει γυρισμένη την πλάτη) ο Λουκάς Γκέκας (Φωτ Γιώργος Τουρκοβασίλης, 1985)

Διάβασα τελευταία, κείμενο του Αλέκου Αράπη, που έγραφε πως ο Παύλος Σιδηρόπουλος, ήταν 80% με τους Απροσάρμοστους και κατά 20%, με τους Σπυριδούλα.
Ο Αλέκος Αράπης, κάνει ένα μεγάλο λάθος. 




Ο Παύλος ήταν 100% Απροσάρμοστος, και δεν ήταν ποτέ με τους Σπυριδούλα.
Το συγκρότημα Σπυριδούλα, ως προς την νοοτροπία, ιδεολογία και αισθητική, δεν είχε καμία σχέση με τον Παύλο.
Ο ίδιος ο Παύλος, είχε δηλώσει, πως το συγκρότημα Απροσάρμοστοι, ήταν η οικογένειά του, και ότι οι αδελφοί Σπυρόπουλοι, ήταν «άλλου παπά ευαγγέλιο».

Οι Απροσάρμοστοι, το μοναδικό σχήμα που θεωρούσε συγκρότημά του, ο Παύλος. Από αριστερά : Κ Δαρίβας, Α Αράπης, Ο Γαλανάκης, Π Σιδηρόπουλος και Λ Γκέκας. Λείπει ο Β Πετρίδης (Φωτο Γ Τουρκοβασίλης, 1985)

Σε συζήτηση, που είχα κάποτε μαζί του, μου εξήγησε πως σε τραγούδι του, έκανε  μία αναδρομή, και όριζε, την εμπειρία του με τους αδελφούς Σπυρόπουλους, με τον στίχο...

Με το μυαλό
στης άμμου τα παλάτια
'79 μηδέν καράτια

... δηλαδή, την περίοδο του 1979, πίστεψε στην φιλία τους και πήγε μαζί τους να χτίσει παλάτι, αλλά γρήγορα κατάλαβε πως αυτή σχέση, ήταν θεμελιωμένη στην άμμο, και το αποτέλεσμα, αν και φαινόταν χρυσό, ήταν, ως προς την "φιλία", μηδέν καράτια. Στην συνέχεια του τραγουδιού, περνά, από την πικρή ανάμνηση των Σπυριδούλα, στις ωραίες στιγμές με το πραγματικό και μοναδικό του συγκρότημα, τους Απροσάρμοστους.



Είχε δίκιο. Η απόρριψη που έφαγε τότε από τους Σπυρόπουλους, του είχε στοιχίσει. Και αυτά, θα πρέπει να τα θυμόμαστε, αν θέλουμε να είμαστε τίμιοι, και αν θέλουμε να είμαστε συνεπείς, με το πνεύμα των τραγουδιών του.




Το περίεργο είναι, πως όταν γίνεται κάποια για τον Παύλο τηλεοπτική εκπομπή, οι αδελφοί Σπυρόπουλοι, δεν χάνουν την ευκαιρία, να «τιμήσουν», αυτόν, που είχαν αρνηθεί στον πραγματικό χρόνο. Δεν έχουν αφήσει κατινίστικη εκπομπή, που να μην σπεύσουν να δηλώσουν φίλοι του Παύλου.
Αυτοί, που αρνήθηκαν να τον κάνουν μέλος του συγκροτήματος, και τελικά είπαν πως δεν τους εκφράζει, έρχονται κάθε φορά, σαν πενθούσες χήρες να πιάσουν στασίδι, σε διάφορα αφιερώματα, για τον Παύλο. Και που δεν πήγαν... από τον Ποταμίσιο αμπελοφιλόσοφο Θεοδωράκη, μέχρι και σε εκπομπή με τοποθέτηση προϊόντος. Μιλάμε για τέτοια πρεμούρα.

Οι Απροσάρμοστοι, αντίθετα, δεν έλαβαν πρόσκληση, από πουθενά. Ίσως, οι εμπνευστές αυτών των εκπομπών, φοβούνται  πως  οι Απροσάρμοστοι «θα βγουν με τσαμπουκά, και θα τα πουν σταράτα».

Το κείμενο του Αλέκου Αράπη, μπορείτε να το διαβάσετε ΕΔΩ

27 σχόλια:

  1. το κειμενο σου μανωλη ειναι σωστο μονο ως προς το συναισθηματικο κομματι.ως προς το πρακτικο-ιστορικο και τα χαρτια καλα τα λεει ο αραπης με την εννοια οτι ο δισκος ΦΛΟΥ εγινε με τους σπυριδουλα και εκαναν και καποιες ζωντανες εμφανισεις για να προωθησουν το δισκο φλου.οποτε μην τα συγχεεις. το αν συμπαθεις ή οχι τους σπυροπουλαιους ειναι αλλου παπα ευαγγελιο οπως ειπε και ο παυλος..προσωπικα ουτε σε εμενα ειναι συμπαθεις για διαφορους λογους.στον πουλικακο βεβαια που συνεργαζεταιμε αυτους ειναι απολυτα συμπαθεις.αλλα ειπαμε γουστα ειναι αυτα.
    οσο για την αναφορα που κανεις οτι ισως δεν καλουνται οι απροσαρμοστοι γιατι φοβουνται καποιοι οτι θα τα πουν σταρατα και εκει δεν θα με βρεις απολυτα συμφωνο.ο γαλανακης ειχε βγει σε εκπομπη της ετ3 παλαιοτερα και ειχε μιλησει ανοιχτα για τον παυλο και το συγκροτημα.υπαρχει στο youtube η εκπομπη.ο παυλιδης δυστυχως εχει πεθανει και ειχε διαφορα προβληματα με το θεμα του οποτε δεν του δοθηκε η ευκαιρια να βγει ανοιχτα να μιλησει σε καποια καναλια.ο δαριβας δεν εχει δωσει καποια συνεντευξη αν δεν με απατα η μνημη μου ουτε καν σε εσενα.επισης ο γκεκας πεθανε προωρα σε ηλικια μολις 33 ετων.
    τα μοναδικα ντοκουμεντα που επι της ουσιας μιλανε για τον παυλο ειναι τα δικα σου κατα βαση οπου εχει μιλησει ο αραπης και ο πετριδης και καποιοι αλλοι φιλοι του και γνωστοι.η ερευνα σου εχει πιο πολυ αξια απο 100 εκπομπες-αφιερωματα στον παυλο.
    θα σου εκανα ενα ερωτημα τελευταιο και αν θες απαντας μαζι με τα παραπανω που εκανα.
    εισαι σιγουρος οτι ο αραπης,γαλανακης,δαριβας δεν καλεστηκαν ποτε απο τετοιου ειδους εκπομπες? μηπως καλεστηκαν και αρνηθηκαν να πανε για καποιο λογο δικο τους?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εγω βασικα θελω να σταθω σε ενα αλλο σημειο παρολο που διαβασα και το αρθρο αυτο αλλα και την δηλωση που εκανε ο Αραπης...

    Τι δουλεια μπορει να εχει ο Παυλος Σιδηροπουλος σε μια τετοια εκπομπη που κατα καποιο τροπο κακα τα ψεμματα κυνηγαει την τηλεθεαση αρα συνεπως και το ολο lifestyle γενικοτερα που υπαρχει μεσα στον χωρο της τηλεορασης
    ισως να ειμαι και εκτος θεματος ... δεν ξερω..πιθανον..!!
    Αλλα για κατι που ειμαι (σχεδον!) σιγουρος απο οσα εχω διαβασει εδω και πολλα χρονια γυρω απ τον Παυλο μεσα απο συνεντευξεις του και προσπαθησα να τον καταλαβω αυτον τον ανθρωπο εστω και λιγο το πως σκεφτοταν το πως λειτουργουσε (γιατι δυστυχως ειμαι απ τους ατυχους που λογω ηλικιας δεν τον προλαβαν)
    ειναι οτι ο Παυλος δεν ειχε ουτε σταριλικια και πολυ περισσοτερο δεν ηταν μεσα σε αυτο που λεμε...lifestyle η mainstream ξερω γω.. ηταν ανεκαθεν ενας underground τυπος - εννοειται με την καλη εννοια - και αυτο που λεμε ΡΟΚ με ολη τη σημασια της λεξης..δηλαδη θελω να πω οτι πιστευω πως αν ζουσε ο Παυλος σημερα και τον καλουσαν να πηγαινε σε αυτη την εκπομπη αυτος θα εριχνε ακυρο και δεν θα πηγαινε γιατι θα ειχε καταλαβει οτι δεν η ιδιοσυγκρασια του το ειναι του πως να το πω... δεν κολλαει... δεν θα μιλαγαν την ιδια γλωσσα.
    Γενικα δεν θα εμφανιζοταν στην τηλεοραση (ξαναλεω για να μη παρεξηγηθω αυτο ειναι μια καθαρα προσωπικη μου αποψη ετσι οπως εχω εγω στο μυαλο μου τον Παυλο)
    Ανθρωποι σαν τον Παυλο...η σαν τον Αγγελακα ξερω γω..η και γενικα αυτου του ειδους ανθρωποι δεν πρεπει να τα πηγαινουν και πολυ καλα με ολο αυτο το συναφι
    οπως και γενικοτερα δεν τους αρεσει να τους θεοποιουν η να τους αντιμετωπιζουν σαν να εχουν κανει κατι το τοοοοοσο πολυ μεγαλο για να τους στησουν και κανενα μνημειο ασπουμε γιατι κακα τα ψεμματα σε κατι τετοιες εκπομπες αυτο συμβαινει καποιες φορες!
    Τελος παντων απο κει και περα τωρα για το ολο θεμα που δημιουργηθηκε η γνωμη μου ειναι πως συμφωνω στα περισσοτερα με τον Αλεκο Αραπη αλλα διαφωνω στο σημειο που χαρακτηρισε τους αδελφους Σπυροπουλους ως διποδα ανθρωποειδη νομιζω? Καπως ετσι! Εγω πιστευα.. (και μαλλον ετσι πρεπει να ηταν) οτι τοσα χρονια ακομα και οταν ζουσε ο Παυλος Απροσαρμοστοι και Σπυριδουλα ειχαν καλες σχεσεις μεταξυ τους οχι ισως αυτο που λεμε ... ''κολλητοι'' αλλα οκ υπηρχε ενας αλληλοσεβασμος οι μεν προς τους δε και το αντιστροφο
    και τωρα για μια εκπομπουλα της tv ολα αυτα ξαφνικα να πανε περιπατο?
    Ειναι κριμα! ΕΛπιζω το ολο θεμα να μη προχωρησει παντως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. αν και πολύ καλά τα λέτε, δεν παύω να εκπλήσσομαι που θυμηθήκατε τους απροσάρμοστους, έστω και λίγο αργά, μιας και είστε εσείς κύριε νταλούκα που στο βιβλίο σας για την ιστορία του ελληνικού ροκ, παραλείπετε ηχηρά τους απροσάρμοστους, ως να μην υπήρξαν ποτέ.. ειλικρινά δεν καταλαβαίνω την πρεμούρα σας για την αποκατάσταση της αλήθειας.. βέβαια, κάλιο αργά παρά ποτέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάνετε λάθος. Στο βιβλίο μου ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΡΟΚ (Β Έκδοση 2012), υπάρχει εκτενής αναφορά στους Απροσάρμοστους, στις σελίδες 456 και 457, και μεγάλη φωτογραφία του συγκροτήματος με τον Παύλο. Άλλωστε το βιβλίο είναι αφιερωμένο (το γράφει στην πρώτη σελίδα του) και «στον Αράπη που δεν είναι Αράπης».

      Διαγραφή
    2. ο γιος του Τζιμι17 Ιουλίου 2016 - 8:43 μ.μ.

      Τιμη στον Παυλο δωσαν και οι Σπυριδουλα με τον καλυτερο δισκο του ελληφωνου ροκ..Συνεχισαν μονοι την πορεια τους με εξισου καλες δισκαρες.Οι απροσαρμοστοι με τον Παυλο συνεχισαν με παραγωγες του Μητσου κτλ να βγαζουν και αυτοι τους δισκους τους...Το αποτελεσμα το απολαμβανουμε πλεον και εμεις που προλαβαμε να τους δουμε απο κοντα και οι νεοτερες γενιες να μαθαινουν.Τωρα το προβλημα ποιο ειναι ?μια εκπομπη που αν ζητουσαν να πανε και οι απροσαρμοστοι δεν θα πηγαιναν λετε?η εσυ Νταλουκα ψοφας για ιντριγκες αντι να αφηνεις τα βρουνε μεταξυ τους?

      Διαγραφή
    3. Κανείς δεν είπε πως οι αδελφοί Σπυρόπουλοι, δεν είναι καλοί μουσικοί. Το θέμα, είναι αλλού: το ήθος που δείχνουν σε μια ιστορική στιγμή για το ελληνικό ροκ, όταν δηλαδή, δημιουργείται ο δίσκος ΦΛΟΥ. Η αναφορά σε αυτό, δεν γίνεται από διάθεση ίντριγκας ή κουτσομπολιού, αλλά από διάθεση να πούμε τα πράγματα, όπως πραγματικά έγιναν, και όχι, όπως θα θέλαμε να είχαν γίνει.
      Η συμπεριφορά, που έχει κάποιος στον πραγματικό χρόνο, δεν πρέπει να αποσιωπάται. Αυτό είναι το θέμα. Αυτό που λέει και ο ποιητής:
      “όταν πεθάνω, να με θάψετε στο χωριό” –
      θέλουν να τιμήσουν με το πτώμα τους
      την πατρίδα που αρνήθηκαν με το σώμα τους
      (Ντίνος Χριστιανόπουλος)

      Η αλήθεια λοιπόν ποια είναι;
      1. Ο Παύλος ήθελε να γίνει μέλος του συγκροτήματος, οι αδελφοί Σπυρόπουλοι, δεν ήθελαν-όλο εκείνο το διάστημα, τον κράτησαν όχι ως ομότιμο μέλος, αλλά στην απόσταση του συνεργάτη.
      2. Οι αδελφοί Σπυρόπουλοι, δεν ήθελαν να κάνουν το ΦΛΟΥ. Συμβιβάστηκαν, να τον κάνουν, γιατί ακόμα δεν είχαν δικά τους τραγούδια.
      3.Αμέσως μετά την κυκλοφορία, δήλωσαν πως σταματούν την συνεργασία με τον Παύλο, γιατί δεν τους εκφράζει. Δήλωσαν πως θέλουν θέματα «πιο σύνθετα, πιο πολύμορφα».

      Αυτή η απαξίωση του ΦΛΟΥ, που τότε έγινε από αυτούς, σήμερα αποσιωπάται. Και κάποιοι, έχουν την άποψη, να μην αναφέρεται κανείς, σε αυτό το θέμα. Αλλά έτσι δεν γράφεται η Ιστορία. Ο ιστορικός, έχει καθήκον να λέει τα πράγματα, όπως έγιναν. Αυτό, βέβαια του δημιουργεί πρόβλημα, ως προς τις «Δημόσιες Σχέσεις». Δεν γίνεται αρεστός, ξεσηκώνει τους θαυμαστές, που δεν θέλουν να τα ακούνε. Ας ηρεμήσουν οι «θαυμαστές» των Σπυριδούλα. Το συγκρότημα, πρόσφερε πολλά στο ελληνικό ροκ, αυτό πρέπει. κι εμείς, να το μάθουμε. Αλλά και το συγκρότημα, πρέπει να μάθει, πως η έρευνα, πρέπει να αφήνεται απολύτως ελεύθερη, δεν είναι δυνατόν να γράφονται μονάχα, αυτά που αρέσουν.

      Διαγραφή

    4. @
      δήλωσαν πως σταματούν την συνεργασία με τον Παύλο, γιατί δεν τους εκφράζει. Δήλωσαν πως θέλουν θέματα «πιο σύνθετα, πιο πολύμορφα».

      Μα αυτό αποδείχθηκε από το "Νάυλον Ντέφια και Ψόφια Κέφια" και τους υπόλοιπους δίσκους τους, όπου η θεματολογία είναι όντως πιο σύνθετη και πολύμορφη (και οι στίχοι ανάλογοι). Το Φλου ήταν ένας δίσκος θεματολογικά ξεπερασμένος και απλοϊκός.

      Διαγραφή
    5. ο γιος του Τζιμι18 Ιουλίου 2016 - 3:00 μ.μ.

      Εγω σαν κοινο δινω σεβασμο στις δουλειες του Παυλου και με Σπυριδουλα και με Απροσαρμοστους...δεν απομυθοποιω και δεν απαξιωνων κανεναν τους και ουτε εξεταζω τον χαρακτηρα κανενος.Εσεις 'ιστορικε' Νταλουκα το κανετε αυτο και βλεπω την ζυγαρια σας να κλινει προς την μια μερια....

      Διαγραφή
    6. "Τα παιδιά στη σπυριδούλα είχαν μια πιο μαρξιστική τοποθέτηση. Θέλαν μια πιο μαρξιστική τοποθέτηση. Ο δικός μου ο μαρξισμός, είναι όσο ο φροϋδισμός μου, οναζισμός μου, κάθε άποψη που μπορεί να κουβαλάω μέσα μου.Τα παιδιά θέλαν ένα γκρουπ με συγκεκριμένη πολιτική θέση πράγμα στο οποίο εγώ δεν συμφωνούσα, και εκεί βρήκαμε ότι δεν ταιριάζουμε και σταματήσαμε να συνεργαζόμαστε." συνέντευξη π.σιδηρόπουλου, περιοδικό μουσική, οκτώβριος 1982

      Διαγραφή
    7. Εδώ ο Σιδηρόπουλος δεν ήξερε τί έλεγε (και δεν ήταν η μοναδική φορά). Μαρξιστές οι Σπυριδούλα, ένα συγκρότημα "σήμα κατατεθέν" του αντιεξουσιαστικού χώρου;

      Διαγραφή
    8. "Τα παιδιά στη σπυριδούλα είχαν μια πιο μαρξιστική τοποθέτηση. Θέλαν μια πιο μαρξιστική τοποθέτηση."

      Έλεος! Πιο ταυτισμένο συγκρότημα με τον α/α χώρο στα late '70s και early '80s από τους Σπυριδούλα δεν υπήρχε. Ο Σιδηρόπουλος που δήλωνε ανένταχτος αριστερός τα λέει αυτά;

      Διαγραφή
    9. Ε όχι και αντιεξουσιαστές οι Σπυρόπουλοι! Πονηρούληδες είναι που εκμεταλλέυονται τον αντιεξουσιαστικό χώρο. Πήγαν σε εκπομπή που διαφημίζει την COSMOTE... Έτσι είναι οι αντιεξουσιαστές;

      Διαγραφή
    10. Όσο είναι αντιεξουσιαστής ο σταβεντο, αλλο τοσο είναι και οι σπυριδούλα

      Διαγραφή
    11. Διαφωνούμε αλλά, με βάση το τί δηλώνουν οι ίδιοι, μαρξιστές δεν υπήρξαν ποτέ.

      Διαγραφή
  4. ναι.. και στην κόρη του γαλανάκη.. μιλάμε όμως για την πρώτη έκδοση.. όπου υπάρχουν όντως οι αφιερώσεις, αλλά, παραδόξως, τα αντικείμενα απουσιάζουν απ το βιβλίο. απο κει και πέρα δεν έχω παρακολουθήσει.. ευχαριστώ πάντως για την ενημέρωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. οντως τους απροσαρμοστους δεν τους εχουμε δει σε εκπομπες και καναλια πλην μιας εκπομπης στην ετ3 οπου ειχε μιλησει ο γαλανακης.αν υπαρχουν αλλες που βγηκαν και μιλησαν δεν θυμαμαι.αλλα μηπως ειναι επιλογη των απροσαρμοστων να μην βγαινουν να μιλουν? μηπως το θεωρουν εκπορνευση ή σεβασμο προς το προσωπο του παυλου ή κατι αλλο τελοσπαντων και ειναι επιλογη τους να μην βγαινουν? γιατι αν ειναι επιλογη τους αυτο ειναι αλλο θεμα.αν θελει ας απαντησει ο κυριος Γαλανακης.γιατι αλλο να καλουνται και να μην επιθυμουν να εμφανιστουν να μιλησουν και αλλο να μην καλουνται καθολου.ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. δυσκολευομαι να πιστεψω οτι δεν εχουν καλεστει οι απροσαρμοστοι απο καναλια που ειχαν θεμα τον παυλο ή γενικα μουσικο περιεχομενο.τους γνωριζουν οι παντες. τωρα τον λογο μονο εκεινοι τον ξερουν και ειναι αρμοδιοι να απαντησουν.δεν βλεπω να απαντουν ωστοσο.αρα κατι αλλο πρεπει να παιζει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δεν έχουν καλεστεί ποτέ..

      Διαγραφή
    2. απιστευτο! τι να πω.. δεν καταλαβαινω και τους λογους βασικα που δεν σας καλουν.μαλλον φοβουνται τις αληθειες που ισως πειτε.γιατι βαριες οι αληθειες για το ψευτοσυστημα τους.
      ευχαριστω για την απαντηση οδυσσεα!

      Διαγραφή
  7. Νταλουκα ο Αραπης ηταν λιγο υπερβολικος.Δεν επρεπε να ελεγε ¨διποδα
    πιτσιρικια που δεν φταινε σε τιποτα .Ουτω συ αλλως μας εχουν πλασαρεε το δισκο φλου για το καλυτερο που υπηρχε.Η αληθεια είναι ότι εχουν θαψει τους απροσαρμοστους και εγω από δω εμαθα την αληθεια. Αλλα είναι η μονη εκπομπή που ακούγεται αυτή η μουσικη μεσα στο λαιφσταιλ της τηλεόρασης.Πραγματι την ιστορια δεν τη ξερουμε καλα της μουσικης του σιδηροπουλου αλλα θεωρω υπερβολικο το υφος του Αραπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κατά την ταπεινή μου άποψη ο καλύτερος δίσκος του Σιδηρόπουλου από άποψη σύνθεσης είναι ο "εν λευκώ", και ο καλύτερος δίσκος σαν παραγωγή-ήχος κτλ είναι ο "Zorba the freak". Θεωρώ το "φλού" 3ο στη σειρά. Το "φλου" είναι κάπως υπερτιμημένο στη συνείδηση του κόσμου!! Ίσως επειδή ήταν από τους πρώτους καλούς ροκ εν ρολ δίσκους σε μουσική αλλά και σε στίχο, έχει μείνει και ως ο καλύτερος!!! (Όπως επίσης θεωρώ τον 1ο δίσκο των Τρυπών έναν από τους πιο μέτριους δίσκους τους!!) Οι μπάντες εξελίσονται και ο Σιδηρόπουλος με τους Απροσάρμοστους αν συνέχιζαν θα το πήγαιναν ακόμη παραπέρα απο εκεί που το έφτασαν!! Τώρα ότι αφορά τους Σπυροπουλους, δεν τους ξέρω προσωπικά, αλλά δεν θεωρώ τίμιο αυτό που έκαναν για 2η φορά. Να βγούν και να μιλήσουν χωρίς να αναφέρουν καν την ύπαρξη του γκρουπ Του!! Είναι τόσο αντιεξουσιαστές όσο είναι και αυτοί που αυτοαποκαλούνται αντιεξουσιαστές και δίνουν συνεντεύξεις από κονού σε Θεοδωράκηδες κτλ Μιλάω για το Nosotros που είχαν συμπεριληφθεί στην εκπομπή "άγιοι των εξαρχείων". Αυτά. Υ.Γ: Μερικοί μην χαρίζεται τον Μαρξ στους Κνήτες, είναι αρκετά χρήσιμη η συνδρομή του και σαν οικονομολόγος και σαν φιλόσοφος… είτε είσαι αναρχικός, είτε είσαι οικολόγος! Το να έχεις μαρξιστική αντίληψη δεν σημαίνει ότι πρέπει να είσαι ΚΚΕς. Ο Μπακούνιν ανέπτυξε τις σκέψεις του για την αναρχία πάνω σε κριτικές στον Μάρξ, προφανώς και υπήρχαν πολλά σημεία που συμφωνούσαν οι δύο γέροι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. εχω ενα κενο και το αρθρο ηρθε να μου το υπενθυμισει.και θα ηθελα την γνωμη και του κυριου Νταλουκα αν γνωριζει καθως και οποιουδηποτε αλλου μπορει να βοηθησει αν επισης γνωριζει στην απορια μου γιατι ειναι λιγο συγκεχυμενα τα πραγματα στο κομματι αυτο.δεν ξερω καταρχας αν το αρθρο και η αναλυση του,η οποια βεβαια ειναι καλη καθως και η δηλωση του αραπη εχουν και τοσο σημασια και αξια υπο μια αλλη εννοια παντα.και εξηγουμαι γιατι το λεω.απ΄οσα εχω ακουσει και κυριως διαβασει απο συνεντευξεις,αρχεια και δημοσιευσεις για τον σιδηροπουλο καθως και οσα εχει πει και ο ιδιος ο σιδηροπουλος σε συνεντευξεις περιοδικων και λοιπων εντυπων τους στιχους των περισσοτερων τραγουδιων που βγηκαν τα χρονια απο το 1978 και μετα και εννοω την δισκογραφια φλου,εν λευκω,zorba the freak κτλ ο σιδηροπουλος τα ειχε γραψει πολλα χρονια πριν και τα ειχε στο συρταρι.πριν το 1978 εννοω.μπορει να τα μορφοποιησε,να τα επεξεργαζοταν,να εκανε διορθωσεις,προσθαφαιρεσεις κτλ και να τα τελειοποιησε με την παροδο των ετων ομως η βασικη μορφη τους και οι στιχοι προυπηρχαν πολλα χρονια πριν βγουν επισημα στην δισκογραφια.αλλωστε στο εν λευκω δεν χρειαζοταν οπωσδηποτε να εισαι μεσα στο κολπο αυτο,ειδικα ο παυλος δηλαδη που κουβαλουσε και διαισθητικα ισως και προφητικα μια αποψη για πολλα πραγματα και δεν του ηταν απαραιτητο παντα να τα βιωνει ολα για να γραφει αν και ειχε δηλωσει οτι ειναι βιωματικα πολλα απο τα κομματια του.θελω να πω οτι μπορει να γνωριζε θεωρητικα καποια πραγματα και αργοτερα να τα βιωσε κιολας αλλα πολλα πραγματα τα εγραψε πριν του γινουν βιωμα.εχω αυτη την εντυπωση λοιπον.οτι η παραγωγη του εργου του παυλου ειδικα απο το 1980-81 και μετα ηταν πολυ μικρη σε ογκο αφου προυπηρχε το περισσοτερο υλικο χρονια πριν και το αξιοποιησε τα χρονια που επισημα βγηκαν οι δισκοι των γκρουπ με τα οποια συνεργαστηκε.πιστευω οτι η πλειοψηφια του εργου του παυλου δημιουργηθηκε τη δεκαετια 1970-1980.δεν μπορω να ξερω τι μπορει να φταιει,αν δεν σφαλλω φυσικα,για το γεγονος αυτο.ισως η εμπλοκη με τις ουσιες την δεκαετια του ΄80 τον πηγε πισω και σταθηκε κομβικο σημειο στην εξελιξη του η οποια μειωθηκε.ισως ψαχνοταν γενικα και με αλλα πραγματα.πιστευω ομως οτι εχει αξια να γνωριζουμε το ποτε ο παυλος εφτασε σε κορυφωση μεγαλου μερους της δημιουργιας του.αν ισχυουν οσα προανεφερα αραγε γιατι πρεπει να δωσουμε τοσο μεγαλο βαρος σε ποια γκρουπ συμμετειχε ο παυλος και κατα ποιο ποσοστο?οντως ο παυλος δηλωνε οτι οι απροσαρμοστοι ηταν το γκρουπ του.ομως αν τα γκρουπ ηταν η βιτρινα και η τελειοποιηση της δουλειας του παυλου-γιατι και οι απροσαρμοστοι ειναι εξαιρετικοι μουσικοι φυσικα και δεν απαξιωνω σε καμια περιπτωση τη δουλεια τους-ο ιδιος ο παυλος ηταν η ουσια και το περιεχομενο του ολου εργου.μηπως να το δουμε και με μια διαφορετικη ματια το αρθρο εδω?εχουν νοημα και πρεπει να δινουμε τοσο μεγαλη βαρυτητα σε ολα αυτα οπως λαθη,ποσοστα συμμετοχης του παυλου σε γκρουπ κτλ? δεν λεω φυσικα οτι ο αραπης εχει αδικο,ουτε οτι το αρθρο ειναι λαθος.απλα λεω να το δουμε υπο διαφορετικη σκοπια και πιο σφαιρικα. θα ηθελα την γνωμη σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. στους αδελφους σπυροπουλους παντως ο παυλος πηγε το 1976 με ετοιμα τα τραγουδια του και οχι το 1977 οπως λεγεται.φρονω οτι ο σιδηροπουλος τα ειχε γραψει την περιοδο 1970-1975.αυτα για την ιστορια του θεματος.

      Διαγραφή
    2. To 1976 οι Σπυριδούλα δεν υπήρχαν

      Διαγραφή
    3. στους αδερφους σπυροπουλου αναφερθηκα οχι στο συγκροτημα σπυριδουλα που πηρε την ονομασια λιγο αργοτερα.υπολογισε και εναν χρονο για τις προβες που εκαναν μεχρι να βγει ο δισκος φλου.το 1976 το τονισα και ως σημειο αναφορας για τα τραγουδια του σιδηροπουλου που ειχαν γραφτει καποια χρονια νωριτερα και ηταν ηδη ετοιμα.

      Διαγραφή
  10. Βλεπω την ενδιαφερουσα συζητηση και διαπιστωνω οτι υπαρχουν αρκετα κενα τελικα στα γεγονοτα της εποχης, που εχουν μπει πλεον στην ιστορια. Το θεμα Μαρξ και ΚΚΕ και αναρχοαυτονομοι ειναι τεραστιο και πρεπει κανεις να εχει ζησει την εποχη για να μιλησει. Πιστευω οτι ο Παυλος το χρησιμοποιησε στην συνεντευξη καθαρα για προσχημα. Δεν ξερω λεπτομερειες για το χωρισμο παντως φαινεται πως ηταν αγαρμπος και ειχε φτασει στα ακρα κι απο τις δυο πλευρες.
    Ειχα την τυχη να δω σε ηλικια 18 χρονων τους Σπυριδουλα με τον Παυλο στο Tiffanys ενα υπογειο κλαμπ στην Πλακα το Δεκεμβρη του '78. Με ειχε παει ενας φιλος που ηξερε τι παιζει, ημασταν και οι δυο ροκαδες και ειχαμε γκρουπ σε πολη της επαρχιας για 2 χρονια, κιθαριστες και οι δυο. Πρεπει ναταν καθημερινη, ειχε λιγο κοσμο, καθησαμε μονο στο πρωτο μερος και λιγο στο δευτερο, ειχαν κανει διαλειμα, στο δευτερο ειπαν θα παιξουμε κομματια απο το δισκο που ετοιμαζουμε. Εμας μας φανηκαν 1-2 που ακουσαμε πολυ "λιγοτερα" απο αυτα που επαιζαν ηδη, κυριως Allman Bros, Stones, Lou Reed κλπ Θυμαμαι αξεχαστα επαιξαν το Jelly jelly και ο Παυλος τα ειχε δωσει ολα, επαιξαν και ενα απο τα ινστρουμενταλ αυτου του δισκου νομιζω το Jessika. Οι Σπυροπουλοι εβγαζαν φωτιες, ο ενας αριστερα ο αλλος δεξια, καταπληκτικοι και ολο το γκρουπ αψογοι, πολυ δεμενοι. Γενικα και απο την πορεια τους μετα πιστευω για τους Σπυρ. οτι ειναι περισσοτεροι μουσικοι παρα δημιουργοι, σε αντιθεση με τον Παυλο που ειχε και τη δημιουργια κυριως στο στιχο. Επισης ο Νικος τον κοβω για τελειομανη.
    Αργοτερα μετα 3-4 χρονια γνωρισα το Βασιλη σε ενα μαγαζι στην πλ.Αμερικης, σπουδαζα βορειο Ελλαδα και πηγαινα πιο αραια σε λαιβ στην Αθηνα.

    Θελω ομως να δωσω λιγο και το κλιμα της εποχης. Εξαρχεια που εβραζαν, Ασιμος, Χρηστακης, καταληψεις που ξεκινησαν δειλα δειλα και στη συνεχεια εγιναν πολος δημιουργιας, μεχρι που εκφυλιστηκαν. Το κυνηγητο απο τους μπατσους, ξεκινωντας απο την εποχη της Ν.Δημοκρατιας οπου επρεπε να κυκλοφορας με ταυτοτητα γιατι αλλιως σε μπουζουριαζανε μεχρι τις εποχες του ΠΑΣΟΚ που σιγα σιγα μεταλλαχτηκαν κι αυτοι σε ψυχρους καθεστωτικους, με ρουφιανους κλπ. Σε σημειο μια φορα που πηγα γυρω στο '86-87 στο "ΑΝ" και ειχα το μαλλι κοντο λογω φανταρικου και μου την πεσαν κατι φρικια..χαα
    Τον Παυλο τον ξαναειδα καλοκαιρι στην Κρητη σε καποιο φεστιβαλ νεολαιας ΠΑΣΟΚ γυρω στο '85, ηταν χαλια, πρεπει να επαιξε μισο προγραμμα.
    Το '89 τον ειδα παλι στα Χανια με τους Απροσαρμοστους σε ενα δημοτικο χωρο που ειχαν παιξει και οι Τρυπες, οι Χαινηδες και αλλοι. Επαιξαν πολυ καλα, ξανα-βγαζαν φωτια ο Οδυσσεας και η παρεα, απλα εγω ειχα μεγαλωσει και οι φαν καναν μαλακιες με σπρωξιματα κλπ ξερετε τωρα και ξενερωσα, λεω κοιτα ρε που παιζουν τετοιες μουσικες και οι πιτσιρικαδες βαρανε το ... τους...
    Παιζαν πολυ φανκ αλλα οκ και μεις τοτε ακουγαμε φανκιες, δεν ειχαμε κολλησει στο παλιο ροκ, αργοτερα μετα τα 40 εγω κολλησα πια στο παλιο ροκ και ακουω μεχρι σημερα ελαχιστα ροκ μετα το '90...

    Και αυτο πρεπει να δουμε, οτι οι Σπυριδουλα παιζαν το '78-80 αψογα αμερικανικο ροκ, οπως κανεις αλλος. Ομως ειχε ξεκινησει το πανκ, το n.wave , Dire Straits κλπ και δεν ειχαν πιστευω καμμια ορεξη να ξεκολησουν. Αλλωστε ο δισκος χρυσοπουλησε και οσο ναναι, ισως επαναπαυτηκαν οτι οκ ετσι θα πορευτουμε και ετσι εγινε με τους επομενους δισκους. Η τοποθετηση τους μουσικα ηταν αρκετα αμηχανη, ειχαν αρχισει να βγαινουν ενα σωρο γκρουπ new wave και πιθανον να ειχαν θεμα οπως ειχαν και οι Sokrates. Τοτε πρεπει να φυγε Γαλλια ο Νικος. Ο Παύλος αρχικα εφτιαξε την Εταιρεια καλλιτεχνων, εκανε προσπαθειες, αλλα αργησε να βρει ατομα να κανει ενα γκρουπ οπως το ηθελε. Τωρα μην λεμε ξανα για τις ουσιες, παιξαν ρολο, αλλα πιστευω ολο το κλιμα της εποχης επιδεινωνε την κατασταση, ολα ηταν υπο διαμορφωση δεν ειναι οπως σημερα που τα βλεπουμε απο αποσταση.
    Επειτα μιλαμε για 25ρηδες 30ρηδες, ροκαδες σε ενα τοπιο νεοελληνικο εντελως ντιρινταχτα, οπου ειχαν να παλεψουν και ολη αυτη την κατασταση...

    Γιωργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή