Πέμπτη 4 Ιανουαρίου 2018

Μαρία Ρωμανού– η πάντα γελαστή και πάντα γελασμένη

Πραγματικό της όνομα, Μαρία Τρυπολόγου. Την βλέπουμε εδώ να μας χαμογελά, σε αυτή την φωτογραφία του 1966, έξω από το κλαμπ Arigato στην Θεσσαλονίκη.
Είναι μόλις 16 ετών και τραγουδά εκεί με τους Monks. Η είσοδός της στους γιεγιέδες υπήρξε θεαματική, αλλά στάθηκε άτυχη στην εξέλιξη της ροκ και  προσωπικής ιστορίας. Άτυχη  ακόμη και να βρει την παντοτινή αγάπη, που πάντα αναζητούσε.


Εκπληκτική τραγουδίστρια, χαρακτηρίστηκε σαν ελληνίδα Παβόνε. Το πάθος στην έκφραση και ένας εφηβικός δυναμισμός παραδομένος στον έρωτα, φαίνονται στην ερμηνεία της στο Il mondo lo sa, που έγραψε γι αυτήν ο Βαγγέλης Παπαθανασίου, στα τέλη του 1966. Την συνοδεύει η "Ορχήστρα Β.Παπαθανασίου", δηλαδή ... οι Aphrodite's Child, πριν φύγουν από την Ελλάδα!



Caro amor (Αγαπημένεtorna da me (γύρνα κοντά μου) Unora mi sembra un anno (μια ώρα μακριά σου είναι σαν ένας χρόνος) ti amo ogni giorno di più (σε αγαπάω κάθε μέρα και πιο πολύ) Dove sei tu? (Πού είσαι;)...


Η Μαρία, γεννήθηκε το 1949 στην Θεσσαλονίκη και μεγάλωσε σε γειτονιά του Βαρδάρη. Οι γονείς της εργάτες, όχι πάντα με δουλειά, και εκτός από την Μαρία, είχαν άλλα τέσσερα παιδιά. Οικογένεια πάμφτωχη, έτσι που η Μαρία αναγκάστηκε να δουλεύει από τα 12 της χρόνια, ενώ παρακολουθούσε μαθήματα σε Νυχτερινό σχολείο. Της άρεσε όμως το τραγούδι, και μάθαινε κυρίως από το ραδιόφωνο. Μια μέρα του 1965, κατόρθωσε με μια φίλη της να πάει επιτέλους κι αυτή να δει ένα συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. 

Ήταν οι Ολύμπιανς που έπαιζαν στην Χαβάη. Εκεί, πλησίασε τον Πασχάλη και του είπε πως ήξερε όλα τους τα τραγούδια. Εκείνος την έβαλε να τραγουδήσει τον Τρόπο. Καταχειροκροτήθηκε. Η μικρή ήταν δυναμίτης.
Οι Ολύμπιανς αποφάσισαν να την πάρουν μαζί τους, να τραγουδά. Πράγμα που έγινε, για σύντομο όμως διάστημα, γιατί ερωτεύτηκε τον ντραμίστα των Monks και προτίμησε να πάει στο συγκρότημα του ντραμίστα.


Φωτο: Η Μαρία με τους Monks στο κλαμπ Arigato, 1966.


Ούτε ο έρωτας με τον ντράμερ, ούτε η συνεργασία της με τους Monks, θα κρατήσουν πολύ. Το Φθινόπωρο του 1966, έρχεται στην Αθήνα, για να κάνει δίσκο με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου, ο οποίος την είχε δει στην Θεσσαλονίκη και του είχε αρέσει πολύ. Το 45αρι που έγινε είχε τα τραγούδια Caro Profesore και Il mondo lo sa. Και τα δύο συνθέσεις Παπαθανασίου, σε στίχους Ρ.Ζαλοκώστα.

Ο δίσκος όμως, δεν πήγε καλά. Η ίδια, πίστευε πως για την αποτυχία έφταιγε ο τίτλος, έλεγε μάλιστα πως "Ο κόσμος εδώ, ξέρει το κάρο με τις πατάτες, δεν ξέρει τι σημαίνει το Caro στα ιταλικά". Ο λόγος όμως, ήταν άλλος. Έμπαινε το 1967, και σάρωνε  η Βρετανική Εισβολή. Το ιταλόφωνο τραγούδι, υποχωρούσε.



Πιστεύοντας ότι θα κάνει καριέρα στην Αμερική, φεύγει με τους Seagulls για Νέα Υόρκη, όπου και παραμένει (έρωτας πάλι η αιτία) για τρια χρόνια. Εκεί, στην ελληνική ταβέρνα Διόνυσος, παίρνει το ψευδώνυμο Ρωμανού, ξεχνά τα μοντέρνα και περνά στα λαϊκά. Αλλά και αυτός ο "αμερικάνικος" έρωτας, έχει άσχημο τέλος, και η Μαρία, επιστρέφει Ελλάδα. Εντάσσεται στο σχήμα του Γιάννη Μαρκόπουλου, όπου γνωρίζεται με τον Παύλο Σιδηρόπουλο, που μετά τα Μπουρμπούλια, διανύει Μαρκοπουλική φάση, αλλά διατηρεί έντονη την ροκ νοσταλγία.

Κάνει στενή παρέα με τον Παύλο, πηγαίνει συχνά σπίτι του, κάνουν βόλτες μαζί στα Εξάρχεια, αισθάνεται ξανά να κυλά στις φλέβες της ροκ αίμα. Είναι η περίοδος που συνεργάζεται και με τον Διονύση Σαββόπουλο.
Όμως και από τον Σαββόπουλο και από τον Μαρκόπουλο, εγκαταλείπει ή εγκαταλείπεται,  χωρίς να δισκογραφήσει, ίσως γιατί -όπως κάποιοι λένε - Λαβίνα και Άσπα, κάτι είδαν, κάτι φοβήθηκαν, και πάτησαν πόδι. 

Και να η Μαρία που πάλι ερωτεύεται, και αυτή την φορά πάλι με ντράμερ, τον Ανδρέα Μουζακίτη, του συγκροτήματος Σπυριδούλα. Πηγαίνει συχνά, στο σπίτι-κοινόβιο του ροκ συγκροτήματος,  να τον βλέπει.

Ο Παύλος Σιδηρόπουλος, στον οποίο εξομολογείται τα ερωτικά, της ζητά να τον πάρει μαζί της, στο σπίτι-κοινόβιο, να γνωρίσει την φάση. Έτσι, χάρη στη Μαρία, γίνεται η συνάντηση Σπυροπουλαίων και Παύλου, που έχει ως κατάληξη την δημιουργία του Φλου.

Αλλά, και αυτός ο έρωτάς της, με τον Ανδρέα, ήταν άτυχος. Και τότε η Μαρία παρατάει όλα τα μουσικά, και αποφασίζει να γίνει ηθοποιός. 
Τελειώνει μάλιστα την Σχολή Βεάκη, όπου και ερωτεύτηκε τον σκηνοθέτη Βασίλη Λάγκο, ο οποίος της έκανε εκεί, μάθημα Κινησιολογίας. 
Παντρεύτηκαν το 1980. Και αυτός ο έρωτας, δεν άντεξε πολύ, και χώρισαν το 1985.

Φωτο: Ο ηθοποιός Κωνσταντίνος Λάγκος, γιος της Μαρίας Ρωμανού και του Βασίλη Λάγκου.

Όμως, με τον Βασίλη, απέκτησε ένα παιδί. Ένα παιδί, που σήμερα, ίσως είναι το μόνο αληθινό από μια έντονη περίοδο μεγάλων ονείρων. Είναι ο ηθοποιός Κωνσταντίνος Λάγκος. Μαθαίνω πως, η Μαρία Ρψμανού, σήμερα δεν δηλώνει ούτε τραγουδίστρια, ούτε ηθοποιός. Δηλώνει απλώς ΜΗΤΕΡΑ. 




5 σχόλια:

  1. ρε μπας και εχει δικιο..το αρθρο..που θα ελεγε και ο παυλος ...μηπως ειναι η μαρια που....?αναρωτιεμαι μηπως.αφου η Μ.Π. ισχυριζονται ολοι πως δεν ειναι,λεω μηπως ειναι αυτη η μαρια.ταιριαζουν και οι ηλικιες βλεπεις χρονικα.ανωνυμα μπορει να απαντησει καποιος και να πει μια γνωμη?οποιος και εαν ειναι αυτος..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτοί που ισχυρίζονται πως δεν είναι η ΜΠ με τι στοιχεία το λένε;

      Διαγραφή
    2. σωστο το ερωτημα.η απαντηση ειναι η εξης και ειναι ξεκαθαρη.με κανενα στοιχειο!!
      μονο η ιδια ισχυριζεται οτι δεν ειναι αυτη πειθοντας και τους αλλους.τους επεισε ομως ή συμφωνησαν οι ιδιοι να πεισθουν και να μην βγει η αληθεια ποτε προς τα εξω? μηπως ειναι απλα μια συμφωνια ολο αυτο?
      τι δουλεια εκανε τοτε εκεινη και συνεχιζει να κανει τωρα ξερετε?γιατι αν εργαζοταν και εργαζεται στον δημοσιο τομεα στο χωρο της υγειας(νοσοκομα) ή εστω και στον ιδιωτικο τομεα σε γνωστο χωρο πχ εχει επιπτωσεις αν μαθευτει η αληθεια.και σιγουρα δεν θα ηθελε κατι τετοιο.παρατηρηστε τι λεει ο αραπης σε ερωτηση σας.απανταει ως εξης σχηματικα..΄΄δεν ξερεις τι μπορει να εχει γινει επαγγελματικα η συγκεκριμενη τωρα,αν εχει γινει πχ δικηγορος παρ΄αρειω παγω κτλ΄΄.δηλαδη αν ειναι δικηγορος ή μια...προισταμενη δημοσιου νοσοκομειου πχ..ειναι το ιδιο...ιδιες επιπτωσεις και φοβο να μαθευτει η αληθεια.επισης πώς η κοπελα που βρεθηκε στο σπιτι της ο παυλος ειχε ολα τα τηλεφωνα των υπολοιπων,πετριδη,αραπη,πατερα του παυλου κτλ? λεει ο αραπης πχ.η ΜΠ μου ειπε οτι ειναι η κοπελα του παυλου και γνωριζε με λεπτομερειες πολλα για εμας γιατι της τα ειχε πει ολα ο παυλος.επισης πηγε και πηρε το χαρτι απο τη νεκροψια.πολυ οργανωτικη λοιπον.δεν αποκλειω λοιπον εφοσον ηξερε τοσα πολλα για το γκρουπ με τοσες λεπτομερειες να ειχε και τα τηλεφωνα τους και να τους πηρε τηλεφωνο οταν εγινε το μοιραιο.η ΜΠ ισχυριζεται στην μαρτυρια επισης οτι μιλησε με την μαρια που βρεθηκε στο σπιτι της στο νεο κοσμο.αλλα δεν ξερει ποια ειναι.
      παρατηρηστε την μαρτυρια του γκολφη που ερωταται τι συνεβη πριν γινει το κακο.ειχαν παει σε ενα σπιτι να ΄΄γινουν΄΄ μαζι με τον παυλο και μετα στο παρκ λεει συναντησε μια κοπελιτσα.η Μ τοτε ηταν κοπελιτσα.σιγουρα δεν θα ηταν η μοναδικη εκει μεσα μικρης ηλικιας κοπελα αλλα ηταν η μοναδικη που τον αναζητησε και ηξερε που να βρει τον παυλο και να παει να του μιλησει με τοσο ανεση μιας και τον ηξερε καλα,πολυ καλα..καποτε συναντησα την ιδια. και πολυ διακριτικα και με τροπο πολυ πλαγιο και εμμεσο προσπαθησα να αποσπασω καποια πληροφορια για εκεινη την ημερα..καταλαβε αμεσως που το πηγαινα.παγωσε το βλεμμα της.η κινηση και η γλωσσα του σωματος,η αποστροφη του βλεμματος,η παγωμαρα και μονο στο ακουσμα στο τι εγινε εκεινη την ημερα και η απαντηση της δεν με επεισε. δηθεν δεν θυμοταν καν οτι της ειχατε παρει συνεντευξη.αν δεν ειχε καμια σχεση γιατι αυτη η περιεργη και η καθολου ψυχραιμη αντιδραση..μονο πιστευτη δεν εγινε.. αλλωστε αυτα δεν παραγραφονται οταν προκειται για θανατο ανθρωπου.ισως φοβαται ακομη και μετα απο 27 χρονια μην κληθει να δωσει καταθεση. εφοσον με την συγκεκριμενη δεν βγαινει ακρη μηπως θα επρεπε να βρεθει εστω και ενας απο τα υπολοιπα 5 ατομα που ηταν στο σπιτι οπου βρεθηκε νεκρος ο παυλος και να πει την αληθεια επιτελους?εκτος και εαν ειναι η ΜΠ τελικα το μυστηριο προσωπο και μας παραμυθιαζει ολους!

      Διαγραφή
    3. ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΓΕΝΝΗΜΕΝΗ ΤΟ 1949 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ "ΚΟΠΕΛΙΤΣΑ" ΤΟ 1990

      Διαγραφή
    4. olo malakies grafeis re afou ton pavlo o mastrokalos ton gnwrise stous spyropoulous

      Διαγραφή