Τρίτη 17 Απριλίου 2018

Τόνια Κοσμαδάκη : Ο σκοπός είναι να νιώσουμε απόλυτα ευτυχείς. Να μοιάσουμε θεοί...


On the Road! Η ποιήτρια Τόνια Κοσμαδάκη, ξαπλωμένη επί της ασφάλτου της οδού Ναυαρίνου, δίπλα από το ιστορικό απόφθεγμα του Ζωρζ Πιλαλί, γραμμένο με κιμωλία, από τον καλλιτέχνη Mitts. Η φωτογραφία, από τον Μανώλη Νταλούκα, μια ωραία νύχτα του Απριλίου, όταν τα ρολόγια έδειχναν 12. Ένα από τα χαρακτηριστικότερα ποιήματα της Τόνιας Κοσμαδάκη, είναι το «Γκόμενα», που υπάρχει στην ποιητική της συλλογή "ΣΒΗΣΕ", εκδ. Απόπειρα 2017.

Διαβάστε το ποίημα:


Αν με πιάσεις γκόμενα,
Μη μου αγοράσεις εσώρουχα.
Δεν τα φοράω, με σφίγγουν.
Μη μου χαρίσεις βιβλία.
Βλέπω τις σκέψεις μου γραμμένες κι από άλλους, απελπίζομαι.
Μη με πας να δούμε το ηλιοβασίλεμα.
Θα σκέφτομαι πως το βλέπουν, δεν ξέρω πόσα εκατομμύρια κρετίνοι.
Γαμημένοι κρετίνοι.
Μη με πας έξω για φαγητό.
Πίνω, δεν τρώω, θα σε εκθέσω.
Μην μου χαρίσεις κοσμήματα.
Θα τα πουλήσω και θα τρέξω να αγοράσω μια μικρή κινέζικη ομπρέλα
που μέρες τώρα είναι στην βιτρίνα και δεν μπορώ άλλο να την βλέπω να περιμένει.
Μη μου χαϊδέψεις τα μαλλιά, μου τα χάιδευε ο μπαμπάς μου.
Δεν μπορείς να κάνεις τίποτα γι’ αυτό.
Αν με πιάσεις γκόμενα, βάλε μια καρέκλα κουτσή στη γραμμή της λεωφόρου.
Και άφησε με εκεί να κάθομαι σε ώρα αιχμής.
Μη σταθείς στο πεζοδρόμιο, φύγε, εγώ θα ξέρω πως είσαι εκεί.
Να απαιτήσεις αγάπη, γιατί μπορώ.
Να μην κρατήσεις τίποτα για σένα.
Να τα δώσεις όλα σε εμένα.
Γιατί εγώ ξέρω τι είναι για πέταμα και τι είναι χρυσός.
Εσύ δεν ξέρεις, είσαι άντρας.
Να κλαις.
Να ξέρω ότι δεν είσαι πέτρινος όπως όλοι τους.
Θέλω λουλούδια.
Αγαπώ τα λουλούδια.
Κι εκείνα με αγαπούν.
Μερικές φορές φυτρώνουν στα μάγουλά μου.
Μ’ αρέσει να προχωράω στην άκρη της ταράτσας.
Να με πιστεύεις.
Κι αν πέσω, έπεσα.
Αν με πιάσεις γκόμενα μην σε πείσω πως είμαι δυνατή.
Εγώ αυτό θα κάνω.
Εσύ μην πειστείς.
Τέλος, ο σκοπός είναι να νιώσουμε απόλυτα ευτυχείς.
Να μοιάσουμε θεοί.
Για κάτι λιγότερο, ας μην μπούμε καθόλου στον κόπο.


1 σχόλιο: